onsdag, juli 28, 2010

Nä, nu får det vara nog!


Är så trött på att alla kläder sitter som korvskinn, inte ser kloka ut eller inte funkar alls. Konstaterar krasst att det inte är långt kvar tills jag gått upp 10kg, på bara ett år!!! Inte kul=( Har fortfarande ett normalt BMI men det är inte kul när man alltid har vägt mycket mindre. Har aldrig tidigare haft problem med vikten så vad är det här...åldern? Kan lugnt säga att jag äter allt som faller mig in och för en sockerälskare som jag så är det rätt så mycket men det har jag ju alltid gjort. Så jaa, åldern måste spela in. Blää, inte kul å bli gammal=(
Det värsta med viktuppgång på mig är att det sätter sig så ojämnt på kroppen, det är som att nedre kroppshalvan får minst 80% av extravikten och då speciellt magen=( Magen är alltså i störst behov av förändring men tror också att faktumet att 6 personer bott i den spelar roll, inget att skylla på men ändå.
Jaja, nu har jag iaf. bestämt mig och det på riktigt. Har börjat på viktnedgångsprojektet flera ggr sista tiden men det har bara runnit ut i sanden.
Svårt med semestertider också..
Nu har jag satt som mål att bli 10kg lättare till den 10 oktober. Att blogga om min plan är ett sätt att öka pressen på mig själv, nu har jag ju ögon på mig=O
Kommer att uppdatera här hur vägen till 10kg mindre går, så den som tycker det är fånigt eller irriterande på något sätt får låta bli bloggen ett tag=)
Klara färdiga GÅ!!!!!

2 kommentarer:

  1. duktigt, jag borde hänga på... hejja hejja!

    SvaraRadera
  2. Det tycker jag du ska göra. Inte för att jag tycker det ser ut som att det behövs men för att jag ska få lite sällskap =)

    SvaraRadera