torsdag, augusti 12, 2010

"Nya" dockskåpet

Under en rolig natt med pyssel så fick sig det gamla dockskåpet ett litet ansiktslyft. Jag började lite försiktigt men där vid 4-tiden åkte även den orangea heltäckningsmattan. Jag gillar faktiskt inte den färgen nåt vidare hur coolt och retro det än är. Så det orangea (jo det stavas nog faktiskt så fast det ser så konstigt ut) möblemanget fick också byta färg. Även andra möbler hamnade under penseln i den sena natten. Jag och M botaniserade och funderade bland den stora högen med scrapbookprylar, väldigt användbart till småhusfixning. Alla andra droppade av men vi kämpade på tillsammans. Jag frågade upprepade gånger om det inte var dags att sova men icket. "Nej, det här måste vi bara göra nu! Tänk vad överaskade dom andra blir imorgon". Vid 5 sa hon "Du, jag går nog och vilar en liten stund"... Det är så roligt att hon är som jag, kan tappa tid och rum och gå in i nåt med sån iver att man glömmer att vara trött. Men det kan ju straffa sig lite efteråt.. Jag satt fortfarande vid det överbelamrade köksbordet kl 6.30 när H steg upp. "Vad gör du?" Nog för att jag tyckte att det syntes... pysselsaker absolut överallt.. Hoppade i säng och fick sova nästan en timme innan lilla Loppan vaknade.
Lite halvtrött var det bara att ta tag i den nya dagen. Nu i kväll känner jag dock att orken nog inte räcker för att nattsudda, bara lite i så fall..
Här kommer naturligtvis några bilder på vårt pyssel =D

Före och efterbild från bebisrummet


Före och efter i vardagsrummet




Hela bygget..

5 kommentarer:

  1. Måste köra på med ett till lager vit färg i vardagsrummet. Lite annat småfix också, sen är jag rätt nöjd =)

    SvaraRadera
  2. annchristine12/8/10 09:20

    Fasen, vilken renovering. Jag måste säga att jag gillar det ni gjort. Fräscht! Även om jag gillar orange och retro så var detta klart snyggare. Well done!

    SvaraRadera
  3. Tack Anne och Ac, vad kul att ni gillar det =D
    Det är så kul att få kommentarer på bloggen!!

    SvaraRadera