onsdag, september 22, 2010

Stadssväng..


Idag har jag, Håkan, Nikita och Loppan varit i Piteå. Nikita hade tid hos "Spec savers" för att kolla synen och välja glasögon. Dom var jätteduktiga och allt gick fort och smidigt. Det visade sig att hon var lite närsynt precis som vi anat. Men det var så pass lite att hon inte behöver ha glasögonen jämt, men tex. i klassrummet och vid tv-tittning. Det svåraste var ju att välja bågar men till sist tog hon ett par rosaaktiga och ett par svarta jättecoola. Höll på att trilla baklänges av förvåning när jag fick höra priset 1290:- för allt. Alltså SÅ billigt! När lillasyster fick glasögon så köpte vi här i Arvidsjaur. Mer än dubbla priset och det för ett par =( Synd att det ska vara sån enorm prisskillnad, annars hade jag helst gynnat bygdens optiker. Men nu blir det "Spec Savers" hädan efter.
Ja då måste vi ju ha lite bilder från dagen också =)

Snygg kille på bussen..



Fick en idé från PT som jag läste på bussen. Det här borde gå att göra själv fast betydligt billigare..


Söt parkprydnad =) Tekanna som häller rykande vatten, gillar absolut! (Fast te gillar jag absolut inte)



En tant i sina bästa år, redo att göra stan..



Lunch


Skyltfönster som jag gillade!!! Jasså det är prisesstårtans vecka, då får vi se till att göra några sånna på fredag när Ninis blir 17 =)



Fabriksbild som jag verkligen gillar, fotad av vår lilla superfotograf Nikita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar