söndag, september 19, 2010

Dyster morgon men rolig dag

Jag klev upp tidigt eftersom vi skulle åka bort över dagen. Gick ut i den kyliga gråa morgonen med morgonrocken tätt runt mig. Träden och buskarna var alldeles fulla av fåglar. Dom var så tysta där dom satt, som om dom väntade på något. Bara trädet och lövens ljud hördes när det tyst kom fler fåglar och satte sig. Löv i alla olika varma nyanser singlade till marken. Det kändes rått i luften och en svag dimma låg över husen. Vackert och vemodigt. Var tvungen att gå in och hämta kameran. Utanför studiofönstret stannade jag till, där låg en ensam fågel och tittade på mig med tom blick. Stackars liten.. Håkan fick rycka ut och snabbt bära den till skogs. Jag kände mig inte upplagd för begravning och sorgligheter, det här skulle ju bli en kul dag!





Vi packade så småningom ihop oss i bilen och åkte iväg mot Skellefteå, med oss hade vi Hs pappa Bengt också. H & B skulle shoppa tråkiga manssaker. Vi tjejer hängde bara med för att få springa på stan några timmar. Inga planerade inköp men det brukar ordna sig ändå =)

På plats i ett regnigt Skellefteå. Inte alls min favoritshoppingstad men väldigt kul ändå



Eftersom vi inte hade något att stressa för så gick vi på två djuraffärer och tittade...




Några små inköp gjordes förstås också. Fingervantar, en liten cykelsadel till Ms dockor, fotopapper mm...



När affärerna var avklarade åkte vi till IcaMaxi och åt varmkorv, Pepsi och mjukglass. Billigt och riktigt gott!

Dags för hemfärd vid halv tre, ganska skönt att komma hem i tid för en gångs skull.


Men nattsuddning i kombination med tidig uppstigning och en dag på stan blev för mycket för mig..


Här har sötaste N smygfotat en trött mamma. Är SÅ stolt över att hon nästan är som jag, hon har också sprungit omkring med kameran i högsta hugg och fotat idag. Det ska börjas i tid! Bilden av den mönstrade fisken liksom bilderna av mig har jag lånat av henne =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar