torsdag, oktober 14, 2010

Oh my god...

Tittade yrvaket ut genom fönstret och det var ju massor med snö!! Jag hade tidigare lite halvengagerat släpat ner ett par säckar med vinterprylar från vinden. Hade inte 100 koll på vad som fanns i dom heller. PANIK!!! Vad skulle de stackars barnen ha på sig idag.. Det är typiskt mig att grejer som man lätt kunnat förutse kommer som en total överaskning. Vi hade ju liksom fått en liten förvarning men icket. Tänkte att det dröjer nog innan den riktiga snön kommer. Så där står jag med rufsigt hår och morgonpurka i pyjamas med en begynnande panik. Skorna är ju på vinden..På med en tjocktröja och i med fötterna i ett par Birken. Ber mannen om en ficklampa eftersom jag tycker det hör till sånt som män bör ha koll på. Han tittar lite oförstående på mig och pekar på en liten nyckelringsficklampa i nyckelskåpet. Jag känner hopplösheten smyga sig närmare men bestämmer mig för att tvinga mig att vara positiv. Provar att klistra på mig själv ett leende, försöker se mig själv utifrån. Måste vara en kul syn.. Tänker ett och två! Rycker till mig den meningslösa lilla ficklampan öppnar ytterdörren, svingar mig oväntat smidigt upp för den iskalla och snöiga stegen. Kommer upp på vinden. Suckar uppgivet innan jag minns. Ja just ja, positivt var det ju.. Ler igen lite sammanbitet. Man ser ändå rätt så bra med den där löjliga ficklampan. Hittar efter ett par minuter skorna jag var ute efter. Packar ihop dom i en påse och slänger ner dom i från taket. Undrar om det är någon som ser mig där jag står vinglandes på taket i min pyjamas med håret åt alla håll.
Känner lugnet komma tillbaka när skorna är på plats och har provats. Japp, det funkade! Hade tänkt mig att det skulle göra det eftersom jag visste att det fanns skor i rätt storlek även om Ns var lite stora. Samma med jackor, handskar, mössor och täckbrallor. Trodde att det skulle funka och det gjorde det ju också även om nya vinterprylar ska inhandlas så fort vi kommer till en stad nästa gång. Men VARFÖR ska jag alltid vara så oplanerad. Det hade ju varit trevligt att slippa morgonpaniken. Tänker att jag ska lära mig något av det här... Vet att jag har tänkt så vid något fler tillfälle i livet. Men jaa alla har vi våra mindre positiva egenskaper och det här är visst en av mina. Men visst, idag har jag lovat mig själv att bli en bättre planerare. Såg säcken med luciasaker där uppe på vinden. Vem vet, kanske att jag rätt vad det är tar ner den och kollar vad som behövs..





4 kommentarer:

  1. annchristine14/10/10 10:10

    Ja, jag vill ju inte att vintern ska komma redan, men när jag ser dina underbara vinterbilder så ser man ju att vintern är både vacker och (om än motvilligt) härlig. Fantastiska bilder. Du kan verkligen fånga det där speciella. Sluta aldrig fotografera<3

    SvaraRadera
  2. Tack snälla Ac <3
    Jag vill inte ha vinter än heller. Men man kan ju inte låta bli att tycka det är lite mysigt.
    Tjejerna vill att vi ska baka pepparkakor men det finns nog inte deg att köpa än. Har aldrig provat att göra egen.
    Och, nej fota kommer jag aldrig att sluta med. Det ligger ju i toppen av roligheter här i livet!

    SvaraRadera
  3. hehe..känner VÄL igen det där med oförberedelse och stress..måste ligga i släkten!

    om ni vill baka pepparkakor förresten, så är det skitenkelt! abar googla fram recept..inget krux!

    SvaraRadera
  4. fantastiska vinterbilder av en fantastisk tjej!!

    SvaraRadera