tisdag, november 30, 2010

Vi är bara sämst på att banta..

Jaa, förra veckan var vi såå himla taggade med våran nya fina våg. Kan bara säga så här, jag har gått ner och Håkan upp men skillnaden åt båda hållen var obetydlig. Jag vill sååå gärna ha ett löpband. Bara tanken på att jag skulle motionera i iskyla gör att jag föredrar att ha några extrakilo istället.
Hmm, ja och imorgon ska vi få middag hos kära mor & L-H. Det är en kämpig tid på året att försöka vara sund på, så mycket middagar, festligheter och bakade godsaker. Nåja i morgon hoppar vi över nyttighetstänket, det ska bli så gott och mysigt. Lillebror Peter och hans Denise är också där, blir så kul att träffas! En annan del av lyxet är att vi ska få gå själva utan barn, Janina håller ställningarna här hemma.
Ja, vad har vi gjort idag då.. Jag och Loppan har städat och tvättat mest hela dagen och nu känns det nästan lite småstökigt igen, nystädet går fort över.. När Håkan kom hem åkte vi och fixade med allt småjox som ska vara i adventskalendern. Men det blir bara en och så får dom turas om. Insåg att jag skulle få ordna med 96 paket annars..24 kändes lagom att slå in. Självklart så glömde jag ju chokladkalendrarna så det får jag ordna i morgon. Sen åt vi en härlig middag idag. Håkan lagade den medan jag slog in alla paket. Det blev fläskfilé, klyftpotatis, grönsaker och tsatsiki mmm...
Efter dagens bestyr så var det dags för "Våra vänners liv". SÅ bra serie, som gjord för min smak. Men jag föredrar nästan alltid svenska serier och filmer. Det ska vara relationsdramor och gärna både med tragik och humor. Samma med böcker, jag gillar att känna igen mig, känns lite sådär när karaktärerna heter Sue och James och jobbar på reklambyrå i New york. Då får dom hellre heta Erik och Sara, bo i en radhuslänga och kämpa med vardagen.
Nä nu är det nog dags för en liten nattmacka, hade ju gått ner 200g sen förra veckan man får akta sig så man inte går ner för snabbt haha..
God natt! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar