söndag, december 19, 2010

Sortera..



Idag har jag rensat i flera timmar. Alla pysselsaker har sorterats upp. Sen har jag satt nya etiketter på alla lådor. Jag känner mig rätt nöjd över min lilla hörna nu, blir helt klart pysselsugen men nej här ska inte dras fram nåt mer förrän efter jul. Jag och M ska göra lite julpyssel med ett julkit hon fick när hon fyllde år men sen får det räcka med julpyssel för i år. Dom sista dagarna innan jul ska det städas och bakas lite. Julklapparna är klara förutom någon liten grej som ska fixas.
Imorgon får vi besök av lillasyster Sandra, hennes barn och våran pappa. Så vi ska mysa, byta julklappar, äta gott och fira mig lite i förväg. Håkan har lovat att göra en fin tårta till mig i morgon. Fyller eg. inte förrän på torsdag men mig gör det inget, kan gärna ha två dagar med tårta.
Annars har det varit en lugn och härlig dag. Håkan skottade på morgonen medan vi tjejer påtade på här inne. Sen fick vi finfrämmande av Hs pappa Bengt. Han hade med sig jättegott fika, rena lyxen. Så vi fikade och surrade en bra stund. Fram emot ett-snåret drog N,M och H iväg till det efterlängtade badhuset. Jag och Loppan lekte och byggde pussel. Hon är så himla duktig på pussel. Bygger utanvidare pussel som är från 4-5 år och ändå är hon bara två och ett halvt. Efter några timmar kom tre slagna hjältar hem, vet själv hur trött man blir av att vara på badet. En smarrig middag med kyckligfilé, klyftpotatis, sås och grönsaker blev det sen.
Robinson hade visst final ikväll så det tittade H och tjejerna på, jag har inte alls orkat hänga med i det. Det är inte nåt av mina favoritprogram. Ser eg. bara "Bonde söker fru" och "Våra vänners liv" just nu.
Jaa, så har jag då kommit fram till skrivandets stund. Tjejerna är fortfarande uppe, sitter och gör figurer i Fimolera. Berlocker till halsband som ska bli små julklappar. H fixar med något att bjuda på eftersom han får hem en bekant på kvällskvisten. Janina är i Gullön med bästisen i deras stuga. Ja å så jag då.. Har lite saker att fixa innan sängdags.. Se till att tjejerna kommer i säng, hänga tvätt och baka bullar. Blir nog sent ikväll. Ha en trevlig kväll där ute!

1 kommentar:

  1. Vilken fin pysselhörna du har! Och grattis i förskott! :-)

    SvaraRadera