torsdag, januari 13, 2011

Datastädning

Ja då var bloggen lite ommöblerad. Det är så mycket som jag skulle vilja ändra men jag vet ju inte hur man gööör.. Borde väl egentligen ändra headern också men jag gillar den här. Godsaker, sommar, prickar och lite spets är sånt som jag verkligen gillar. Men det vore kanske kul med lite förnyelse, ja vi får se. Håller på och städa i mina datorer också. Den bärbara som jag surfar och bloggar på har inte hunnit bli så fullproppad än men den i studion oj oj... Rensade den på över 500 bilder igår. Evighetsprojektet fortsätter ikväll. Har bilder från nästan 4 års kundfotande på den datorn. Har blivit tvungen att skaffa extra hårddiskar men nu börjar dom också bli fulla. Så jag har börjat gå igenom 2007 års bilder. Raderar det jag inte gillar och övrigt bränner jag ner på dvd. Vet inte hur länge man räknar med att bilder på dvd håller men kommer en kund om tio år och vill ha mer bilder så hoppas jag att det ska funka bra ändå. Tänker inte bränna om kundbilderna efter en viss tid. Måste börja rensa ur datorn eftersom. Den är alldeles för seg nu. Sen har jag inget nät i studion, måste fixas. Som det är nu så tar jag över bilder som ska beställas på ett minne och skickar till labbet via bärbara. Går ju bra det med. Men eftersom jag är så lat så gör jag alla bloggbilder på den bärbara. Där har jag bara ett Elements utan mina favoritfilter, penslar och annat smaskigt. Bilderna blir inte lika roliga då. Bloggen förtjänar ju också fina bilder så jag får allt ta och skärpa mig och ordna det där.
Nu ska jag och Loppan ut på en liten promenad, hämta paket, kolla in om det kommit något roligt på "Ånyo" och möta tjejerna vid skolan. Sist jag var på "Ånyo" så fanns det ett jättefint gammaldags slagbord men nu har jag ju inte mitt luftiga drömhus än.. Det får inte plats med så mycket mer än det vi redan har.
Nä nu är det dags att dra iväg. Trevlig torsdag på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar