fredag, januari 21, 2011

Duktiga tjejer..

Dagen började lite sådär, hoppade trött och morgonfrusen i duschen. I med schampo och på med duschkräm. Så stod man där alldeles skummig och helt plötslig blev vattnet iskallt. Vi har fjärrvärme och ibland strular den så jag stod där och huttrade och lät vattnet rinna vid sidan av och hoppades på att värmen skulle komma tillbaka.. Icket, vattnet var vid det här laget drickskallt. Nästan så kallt som när man tvättar av sig i brunnsvattnet i stugan på sommaren. Bara att köra ändå, det enda positiva var väl att all trötthet rann ner i avloppet tillsammans med det iskalla vattnet.
Vi har varit flitiga i veckan jag och Loppan. Haft på oss städskorna mer än en gång..Undrade en morgon vars mina städdojjor tagit vägen. Hittade dom tillslut prydligt uställda i Loppans rum. Sällskap hade dom också fått ♥


Vi har rensat och rensat. En hel säck försvann ur Loppans garderob. Ms, min och handduksgarderoben har också fått sig rejäla utrensningar. Är så härligt att lägga in tvätten när det finns gott om plats och allt är i prydliga högar.



Dagens att göra får bli: *Byta sängkläder+Bädda (alla sängar) *Dammsuga *Skura *Disk *Tvätt *Vattna blommor *Skura toaletter (fuskade med det igår) *Om det blir varmare under dagen ska vi möta tjejerna och gå och handla lite *Pyssel
Efter H har kommit hem blir det fotning i studion, beställa bilder och göra ett fotokollage till en kund. Har jag sen energi över så kan jag ju alltid fortsätta titta på det där med hemsidan (tvivlar dock)..Så dagen kommer bli fullproppad, bara att slå på musik och köra igång!

2 kommentarer:

  1. annchristine21/1/11 11:17

    Nog syns det att den lilla Loppan går bokstavligt i mammas fotspår. Det anser jag är ett bra spår hon följer.

    SvaraRadera