onsdag, januari 05, 2011

En tisdag med syster i tidningen

Idag har jag varit rätt så duktig, gjort klart lite grejer som jag har gått och dragit på. Sen har jag rensat lite också, bla. gått ur två klubbar och fixat lite annat. Jag och Janina fick oss även en promenad till banken sen hade hon också en grej som hon ordnade med. Efter det gick vi på Konsum och köpte med oss fika hem. Vi tog en snabbröjning och gjorde dagens bestyr när vi kom hem. Sen tände vi ljus, satte oss tillrätta och såg "Bröderna Karlsson". Lite kul film sådär men inget mästerverk. I början av filmen var Loppan lite tröttgnällig. Jag frågade om hon ville vara lite bebis och vaggade henne i knät. Det tog inte många minuter innan hon sov. Hon sover nästan aldrig middag längre men ibland behövs det än. Vi får se hur det blir när våra lata skollovsdagar är över och vi börjar stiga upp i tid. Tror nog vi får börja vila en stund på dagen igen då. Så när H kom hem från jobbet satt vi alla och degade framför filmen. Vilka lata härliga dagar vi haft jag och tjejerna. Det kan vara riktigt härligt och krypa under filten och se på film när man inte är dödstrött för en gåns skull också. Efter middagen så fick jag veta att lillasyster Sandra var i dagens NSD. Så det var bara ut och trotsa kylan, jag fick N med som sällskap och skjutsade henne på sparken. Fy så kallt! Varken Konsum eller Ica hade någon NSD men på OK hade vi bättre tur. Så hem kom vi med både tidning och kvällsgodis. Nu ska jag ta och hoppa ner i storsängen som är full av en massa småtjejer. Vi har bäddat ner pappin i Ns rum så han orkar upp på jobbet imorrn. Nu blir det tjejkväll och "Lou" så länge vi bara orkar!
God natt!

Klicka för större bild..

2 kommentarer:

  1. Annchristine e4/1/11 23:27

    Maria. Varje gång jag läser nåt skrivet av dig så slås jag av hur närvarande du och framför allt flickorna är i det som är nu.- Ni kan verkligen konsten att leva i nuet och tar verkligen vara på livet. Sätter ofta guldkant på vardan och det är så stimulerande att läsa din blogg. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja livet är ju till för att njutas av så det ska man inte glömma bort. Det är så roligt att du tycker om min blogg. Hade du en så vore det bergis en av mina favoriter för du är också en livsnjutare och en person att inspireras mycket av. Blev så glad när jag såg att Karro skaffat sig en blogg, det kommer med all säkerhet bli något fantastiskt att följa. Kram på dig och hoppas att du får ett underbart 2011 fullt med idéer och skapande!

    SvaraRadera