måndag, januari 17, 2011

Vägning, Skellefteåtur och dagens att göra...

Då var det dags att kliva på vågen och se vad som hänt den här veckan. Den visar på -1,8 kg och det känns ju helt ok. Bara att fortsätta. Igår när vi var i Skellefteå fyndade jag en snygg tröja och jättefina brallor i strl 36. Har större delen av livet haft 36 på byxor. Såg direkt utan att prova att det inte skulle gå. Men det var precis sånna byxor som jag ville ha och det för under hundringen. Funderade inte länge kan jag säga. Är dock väldigt medveten om att det kan vara svårt att hålla vad man tänkt sig när det gäller vikten. Har försökt ordentligt minst 2 ggr sen jag startade den här bloggen, men så har det runnit ut i sanden. Så jag är inte säker på att jag kommer klara det men jag kan säga att jag är riktigt taggad. Byxorna då? Jaa, vet inte om man ska skratta eller gråta men jag fick inte ens upp dom över baken. Blev mer peppad än någonsin. Jag tycker att det är viktigt att det inte går längre än så här för då skulle målet kännas ouppnåeligt. När jag väger samma som förr, då ska jag köpa jackan jag går och suktar efter. Midjekort, snäv skinnjacka. Sen har Håkan lovat att jag ska få gå och välja mig ett par jeans när jag har nått mitt mål. Som en liten peppningspresent. Längtar! Men det är inte bara det, skulle ju få en hel garderob att börja kunna använda igen. Nu ligger massor med för små nerpackade kläder på vinden och dom vill jag ha igen! Är så spyless på "döljamagentunikor". Vill ha snäva t-shirtar och jeans igen. Blir perfekt till våren.
Nog om det. Gårdagen då? Jo, det blev mycket Byggmax, Jula och annat lite sådär när man åkte med två män. Men är nöjd ändå, hängde ju liksom bara med. Det var inte min resa den här gången. Men några saker hann jag ändå med. Blev några par jeans till tjejerna, när jag blir smal-kläderna åt mig, fotopapper, rouge, Pepsi Max, handskar, en Barbatröja till Loppan, armband till mig själv och två tunikor till de små. Vi köpte också en väggarm till tvn i vardagsrummet, välbehövligt eftersom tvbänken INTE är fin. Nu ska den ut. H skruvade upp tvn igårkväll. Var och provade ett löpband igår också, vill verkligen ha men det måste vänta. Finns annat som går före. Grejen är som sagt att jag verkligen inte är någon som gillar att jogga ute. Och inneträning på gym? Nää, inte kul när det är massa annat folk som man ska flåsa och svettas med. Ett löpband vore helt idealiskt för mig. Så köpa ett ska jag absolut men som sagt, det måste vänta en stund.
Fick även en jättefin present av Håkan igår, skinnhandskar. Så hör och häpna nu har jag BÅDE egna rejäla snöskottarhandskar och fina promenadhandskar. Inte illa för någon som lånat mannens stora handskar hela vintern.

Nu är det dags att ta tag i den här dagen, mål för den är:
*Dagens städning (bädda , plocka undan, disk, dammsuga, sopor, vattna blommor och tvätt)
*Rensa och helstäda Ms rum (innan hon kommer hem från skolan)
*Rensa och städa min, Ms och Loppans garderober + sängklädes/handduksgarderoben
*Få upp lite grejer på vinden

När det är gjort tänkte jag att vi skulle möta upp tjejerna från skolan. Gå en liten promenad och göra lite ärenden. Banken, ordna med ett lysrör och en sväng till Ånyo.
Efter H kommit hem och middagen blir det att ordna med lite i studion och inte att förglömma så är det ju Fam Annorlunda ikväll. Trevlig måndag på er!


Två bilder från ett mulet, snöstormigt och råkallt Skellefteå

Fyndat blingbling..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar