söndag, februari 27, 2011

Vilken dag!

Tittar ut på termometern, -1,8 och klockan är bara åtta! Solen lyser och visar helt klart att fönsterna borde putsas. Men det gör ingenting!! Åh, så härligt =) Tjejerna har gått iväg till skolan och Håkan till en dag i politikens värld. Janina har sovmorgon och har inte klivit upp än. Emelie sover också men inte så länge till.. Jag och Loppan ska nog se till att hon kommer sig upp snart. Hon har lovat att hjälpa mig rensa förrådet idag och hoppas på att jag har saker jag vill bli av med. Tror nog eg inte att det är så mycket som hon vill ha där men vi får se. Leksaker, kläder, skor, julpynt, ramar, pysselgrejer, Håkans musikprylar och en massa annat.. Åh, blir trött före jag ens börjat. Skulle vilja ha det så tomt som möjligt så jag kunde rymma lite grejer från studion som jag inte använder så ofta. Håkans musikgrejer tar tyvärr ganska mycket plats men det finns ju inget annat varmt förvaringsställe. Megahögtalarna som bara står där och samlar damm kunde han dock gärna få göra sig av med.

Jag ska även hinna med att plocka undan i studion efter mina två små målarprojekt. Den lilla byrån och stolen. Dom är nu färdigmålade men jag behöver tyg och knoppar. Så irriterande att vi har knoppar men jag hittar dom bara inte! Tänk om dom dyker upp i förrådet idag, det vore grejer det =)

Efter våran duktighet ska vi ta oss en promenad i finvädret och möta tjejerna efter skolan. Dom hade skidor på skolan idag, så perfekt väder till det. Önskar att jag också hade ett par skidor. Skidutflykt i vårsolen med varm choklad och limpmackor, det är grejer det!

Skulle vilja hinna fota Emelie lite idag också. Det gäller ju att passa på, hon är ju inte här varje dag precis. Men det blir nog inga större problem att få göra det. Mina barn är vana att bli fotade, lyssnar vant på mina idéer och vet precis hur jag menar så det brukar gå snabbt. Den enda som är lite svår att få framför kameran är Robin..

Nä, mycket prat och lite verkstad. Nu är det bara att sätta igång! Idag behöver jag en tvångslista känner jag:
*Bädda *Disk *Dammsuga *Tvätt *Plocka till *Vattna blommor *Lunch *Fixa i studion *FÖRRÅD! *Bära upp grejer på vind *Samla ihop det som H ska ta till tippen i morgon

Men först en snabbdusch och sen kör vi!

Oj oj, höll på glömma något viktigt!
"Med en enkel tulipan på bemärkelsedan, jag har den äran, jag har den äran att gratulera!"
Grattis till mig själv och alla andra Marior i världen! Idag är det vi som har namnsdag. Och nu ska ni få höra något som säkert irriterar någon. Jag har alltid tyckt att jag har ett riktigt fint namn, så när min första dotter föddes var det ganska självklart vad ett av hennes mellannamn skulle bli. Maria så klart. Två och ett halvt år senare föddes i mitt liv ännu en underbar dotter. Dotter nr. 1 hade ju fått ett namn efter mig och det ville jag även ge min andra dotter. Men vad fanns då kvar..? Jo Eva.. Det har jag däremot aldrig tyckt varit särskilt vackert. Två namn var tillslut klara men det där tredje.. Det slutade med att även hon fick mitt fina namn Maria som ett mellannamn. Men där slutar ju inte historien. Sen har ju familjen utökats med tre underbara döttrar till. Vilket innebär att vi är 6 st. som firar våran Mariadag idag, så här ska fixas med tårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar