fredag, februari 11, 2011

Krasslig men smygstark

Host host.. Inatt var klockan strax över fem när den stora hostan kom. Den sattte igång samtidigt hos den lilla Loppan. Konstigt att man kan sova ohostad nästan en hel natt och så plötsligt håller man på hosta ihjäl sig. Har träningsvärk i magen och ont i ryggen när jag hostar. Vi får ha en till tycka synd om oss-dag idag. Stannar inne och grejar. Vi börjar dagen med ett skumbad, sen kör vi igång med bullbak. Får se om vi kanske hinner med dagens städ medan degen jäser. Känner mig på hugget trots att vi är sååå sjuka. Sen kom jag på att ska några kort skickas till alla &#9829-ansdag så är ju absolut sista dagen idag. Får se hur tiden räcker till. Dålig planering av det där. Nåja, världen går väl inte under om vi inte hinner.
Fortfarande kallt -19 men såg att det för två timmar sen var -39 i Fjällbonäs, det är sjukt kallt! Men tror att det kommer bli mildare under dagen.
Det verkar också som vi får främmande idag, en sprudlande dam full av idéer, energi och kreativitet. Det är så roligt med människor som liksom smittar av sig med sitt positiva sätt.
Från det ena till det andra. Måste bara berätta att Janina hängde med på armbrytningsträning för första gången igår. Det visade sig att hon var rätt så stark men det visste jag ju redan. Kul när hon som ett blåbär kommer in och tar en tjej som provat sånt förr och som dessutom ska tävla snart. Även om jag vet att dom är starka och rediga på Janinas pappas sida, så inbillar jag mig att hon brås lite på mig också. Trots att jag alltid haft armar som sett ut som spagetti så är jag faktiskt rätt smygstark.


Idag tar vi en blir det en bild på Janina på ett dallrande hett Gotland. 34+ kallar jag sommar! Det hade varit varmt så länge att gräset var frasande torrt, Vallmon hängde slappa och uttorkade på åkern. Ge mig lite sommar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar