söndag, mars 20, 2011

How to do?


Har funderat lite senaste tiden. Vet inte riktigt vad jag ska göra med min blogg.. Har medvetet hållt bloggen väldigt liten, länkar bara ut den till mina vänner på FB. Har lite delade känslor till att människor jag inte vet vem det är ska läsa om mitt liv. Samtidigt så känns det lite torrt att lägga ner så pass mycket tid på "kommentarer: 0" i mina flesta inlägg. Är ändå ett gäng som läser min blogg varje dag, men nästan bara "smygisar" som aldrig kommenterar. Självklart är jag superglad för er/dom läsarna men man bloggar ju delvis för att få lite feedback på sina idéer och tankar. Lite av en extra kontakt med stora vida världen. Det kan behövas eftersom jag har studion hemma och inga arbetskamrater att surra med på dagarna.

Eftersom bloggen ändå kan läsas av vem som helst (den har ju inget lösen), så är jag ändå lite försiktig vad gäller info och bilder på mina minsta barn. Så många underbara bilder och annat blir aldrig publicerat. Jag ligger alltså lite mittemellan. Ska jag ha en liten miniblogg kan jag ju lika gärna lösenordsskydda den och bara bjuda in mina närmaste. Då kan jag ju lägga ut allt utan oro. Nu är jag ju ändå lite försiktig med sånt, kanske att man skulle försöka ge sig ut i stora bloggvärlden.. Kommentera andras bloggar så att man syns, registrera sig på bloglovin, bloggportalen, fixa rss-flöden mm. Få lite action på bloggen helt enkelt.

Samtidigt känner jag att jag inte är 100 nöjd med bloggen, vill vara det för att den ska få "släppas ur sitt bo". Vill ha en egen stil först, men vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på. Jag är eg. inte EN stil, jag är många. En del dagar vill man skriva lite mer målande och somliga dagar blir det väldigt rakt på bara, inga krusiduller. Samma sak med bilderna, en del bloggare slänger på samma filter på alla sina bilder och det blir ju väldigt snyggt och enhetligt men känns inte som att jag vill att alla mina bilder ska se lika ut. Fast som det är nu är jag alldeles för spretig.. Jaa, skitsvårt det där. Å ena sidan vill jag att bloggen ska vara pastellig, romantisk och lite gammeldags. Å andra sidan färgsprakande, glad och "modern". Det där med designen är ju också ett litet bekymmer, jag är ju ingen webdesigner direkt =/ Vill ju att det ska se snyggt och proffsigt ut.. Att anlita någon som gör det åt mig är något att tänka på. Är det någon som har något bra förslag på en duktig bloggsnickare utan världens högsta priser? Jag skulle helst vilja bestämma allt själv, bara berätta hur jag vill ha det och att någon kunnig lägger allt på plats.

Jo och så en sak till.. Jag kanske skulle bli lite mer inriktad åt något visst håll i fråga om vad jag bloggar om också. Även det är ju en salig blandning. Blir det bättre om jag inriktar mig mer på något ämne och skippar annat? Vad är läsvärt och vad är inte?

Så idag tänker jag faktiskt be er som läser om vad ni tycker att jag ska hitta på, alla förslag är välkomna. Eller kanske inte förslaget "Ja men lägg bara ner skiten!" då men annars så.. Har ni inget förslag alls så får ni mer än gärna bara säga vilka ni är, det vore jättespännande!

Ha en härlig söndag!

8 kommentarer:

  1. Jag tycker din blogg är bra, roligt att se när du lägger ut lite pyssel och saker du har fotat :) /Fanny

    SvaraRadera
  2. annchristine20/3/11 16:34

    OJ,OJ,oJ Maria. Klart att du ska blogga mer utåt. Tycker det är synd att världen inte får ta del i dina trevliga inlägg i vardan. För det är ju det du gör . Vardagsbetraktelser från en familj och därtill foto med mycket inspirerande texter. Javisst har du flera stilar . Men alla stilar strålar faktiskt samman i det som är du. Bra att du förstått att du är mångfacetterad. Det gör kreativiteten större. Och den är det inte fel på hos dig. Du inspirerar och det är väldigt viktigt. Sen är du rolig och du visar fram familjen på ett mycket kärleksfullt sätt.
    Gillar allt du gör. kram ace

    SvaraRadera
  3. Jag kikar in här ,minst en gång om dagen. Roligt och bra att man kan följa er om dagarna och se vad ni har för er, då vi bor en bit ifrån:)Har sagt det mer än en gång- du inspirerar! Jobba på =)/syster s

    SvaraRadera
  4. Tack för era fina kommentarer! Jag blir alldeles varm och glad =) Jaa, får se hur jag ska utveckla bloggen, känns som att den står och stampar lite. Är som sagt kanske dags för något nytt. Helt klart något att fundera över..
    F, Ace och S: Ha det bäst!!!

    SvaraRadera
  5. God morgon! Jag läser din blogg och blir förundrad över din lust till att skapa. Din blogg är den enda jag läser på nätet. Tycker om att den är tillgänglig via FB. Jag är intresserad av foto och tittar gärna på de foton du har lagt ut i din blogg. Varför jag inte har kommenterat är för att jag inte har lyckats göra detta. Ska prova nu och se om det går. Kram till dig och hoppas du fortsätter att skriva. (Neej, jag kan inte skicka kommentar, ska prova som anonym) /Eva Salomonsson

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att du läser min blogg Eva =) Du är en av de "hemliga" läsarna. Jättekul att du kommenterade. Man blir så nyfiken vilka det är som kikar in här.
    För att kommentera direkt eller vad jag ska säga måste man ha ett Googlekonto (eller någon av de andra varianterna). Men det går ju lika bra att göra som du gjorde, att klicka på anonym och skriva sitt namn. Eller helt enkelt bara kommentera anonymt utan namn, men då skulle jag ju dö av nyfikenhet.. =O
    Kram till dig med =)

    SvaraRadera
  7. Din blogg är jättemysig och med fantastiska foton. Jag tycker nog att du har en egen stil som du inte behöver ändra på, varför ska man inte kunna blanda olika typer av inlägg? Du skriver bra alldeles oavsett. Du är en av kanske 5 bloggar som jag följer och tycker är läsvärd, ska tänka på att kommentera mer, klart att du vill ha feedback. Kram! Agnetha

    SvaraRadera
  8. Tycker inte att du behöver ändra något i bloggen för den är bra som den är!
    Det är tråkigt när ingen kommenterar, jag har många som läser min blogg men det är sällan någon som skrivit en kommentar.

    SvaraRadera