tisdag, mars 08, 2011

Måndagen..


Idag åt vi nyponsoppa och mackor till lunch. Det är ju hur gott som helst med mandelbiskvier, glass och några bananskivor. Jag minns att lyckan var total när det serverades nyponsoppa till lunch på skolan när man var liten. Till det var det världens tjockaste och färskaste limpmackor. Minns att jag åt hur mycket som helst. Men nuförtiden serveras minsann ingen nyponsoppa på skolan. Garanterat för att det är för sockrigt. Tur att dom inte hade bättre förstånd på min tid =D


När vi var på Bibblo och affärstur idag köpte vi med oss en liten Hemtrevnad. Tycker dom är riktigt söta, vi brukade ofta ha en sån på bordet hemma när jag var liten. Har kommit på att jag gillar blommor med små blad mest. När vi beger oss mot staden i morgon ska jag söka efter en "Plättar på tråd". Dom är jättefina men får tyvärr lätt ohyra.
Vi har konfererat här hemma och kommit fram till att det blir Luleå i morgon, ska bli riktigt roligt med en liten stadssväng. Hoppas att blåsten har lugnat ner sig till dess för där stormar det ju alltid tillräckligt ändå.
Vi har föresten gjort semlor ikväll, ser goda ut men har inte smakat än. Väntar på Håkan som är och hälsar på sin gamla mormor i kväll. M har ätit en och hon sa "Åh, jättegott! Som semlor brukar fast utan det äckliga" (tjejernas gjorde jag utan mandelmassa). Så det får väl bli ett ok betyg. Loppan kallar dom för "Mässlor", sötisen! Men tror att hon börjar få koll på vad det egentligen heter nu.
Nu ska jag hoppa i pyjamas och säng, sen på med tvn. Strax börjar "En unge i minuten" och av det programmet tänker jag inte missa en enda sekund.
God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar