torsdag, april 28, 2011

Inredningsfunderingar och annat..

Kan man vakna bättre än med en solstråle som värmande lyser upp ens ansikte. Vi hade persiennerna nere men ändå lyckades lite sol komma in precis på mig genom dom små hålen på sidorna. Jag skulle gärna vakna varje morgon med solsken men då skulle väl Loppan vakna hur tidigt som helst..

Idag har vi en massa att göra, jag och min lilla Loppa. Studiojobb, tvätt, städning, mera krattning och så hade jag tänkt att vi skulle hinna med en cykeltur. Det är så härligt med cykelsitsen som äntligen kommit på plats, går ju liksom betydligt snabbare än att gå med vagnen. Vi ska kolla efter vit tvättlina, jag tror det räcker för att få upp de vita tunna gardinerna som jag har tänkt ska få fladdra lätt i sommarvindarna på altanen i år.

På tal om vitt tyg så beställde jag en bit vit bomullsspets från "Allstugan" i går. Vi har två höga smala svarta högtalare som bara samlar damm i förrådet. Dom är jättebra men ruskigt fula som alla andra teknikprylar. Men eftersom jag ledsnat på att höra på musik genom datahögtalare så är det nog dags att dom får komma fram, fast med en liten make-over då. Frågade Håkan lite försiktigt om han tyckte att det var ok att jag bytte färg och tyg på hans högtalare. Visade även ett par bilder på hur jag tänkt. Jo, det var helt ok(!?) Sen sa mannen att jag borde sett "Äntligen hemma" dagen innan. Där hade dom målat golven vita. Ja man kan bara bli glad och le lite försiktigt när man hör sånt. Att bygga och fixa har han väl alltid gillat men finliret har han inte ägnat många funderingar åt. Undra om det är jag som påverkat.. Hur som helst I like it!


Det där med vita golv är verkligen något jag skulle vilja ha. Jag målade ju Loppans lilla golv vitt och det blev otroligt fint. Jag var ju rädd att det skulle se smutsigt ut direkt men det var då ingen fara alls. MEN det finns ett annat krux med iaf. Byggmaxs golvfärg och det är att det lätt blir repor, avskavt och hack på golvet och det är ju inte så snyggt. Att exprimentera i ett rum på ett par m2 är ju också helt ok men det känns lite läskigare när det är ett helt vardagsrum och kök som sitter ihop... Men oj vad frestande det är! Det skulle bli skitsnyggt med ett stort vitt golv! Jag har två saker som jag skulle vilja bli av med i så stor utsträckning som möjligt här hemma och det är trä och svart. Målade vi kök/v.rumsgolv så skulle vi ju bli av med en enorm träfärgad yta. Svart går bra i liten skala men trä..nix.. Tycker det är snyggt vitlaserat, målat eller om det är någon liten grej som är gammal och fint åldrat. Trälådor, korgar, klädhängare eller ett inoljat bord är sånt jag tycker kan vara snyggt i gammalt trä. Men ny furu och ek är inte min grej.

Nä, nu ska vi ta tag i den här dagen! Jo, den ska föresten avslutas med ett besök på tjejkväll i Piteå. Undra hur det är tänkt när dom har lagt tjejkväll både här och i Piteå samma kväll..?
Utbudet här är ju inte riktigt som i Piteå, dessutom går det gratisbussar dit. Ska inte storslösa men gympadojjor till Loppan ska jag verkligen försöka hitta. Sen brukar man ju alltid lyckas hitta något som inte är direkt livsviktigt också..

Ha en riktigt härlig torsdag!

  

1 kommentar:

  1. Vitt är den finaste och behagligaste färgen i ett hem tycker jag! Fräscht o rent! Verkar vara tjejkväll i varenda stan ikväll, jag och Rebecca ska ut o kika i Bodens affärer ikväll. Ha så skoj, och hoppas ni hittar massa billiga, snygga prylar:)

    SvaraRadera