söndag, april 03, 2011

Tjejkväll


Idag är Håkan på kurs i Haparanda så det är bara tjejer här hemma. Vi har just ätit våra hemgjorda pizzor. Hur gott som helst. Vi var ut en sväng förbi marknaden idag också men vi var ute så sent att dom börjat plocka ihop. Riktigt tråkigt ruggigt gråväder..
Igårkväll var jag och Emme och hälsade på hos Mor å L-H och lämnade en födelsedagspresent lite i efterskott. L-H fyller på samma dag som Robin. Vi blev varandes där till tvåtiden. Lite vin, annat gott och mycket surr. Väldigt trevligt!
Ikväll har tjejerna bestämt att det är tjejkväll så vi har köpt hem en massa godsaker som ska ätas vid tv-tittandet i dubbelsängen. Sen har jag lovat att dom ska få sova över också, så vi blir fyra i natt. Sådär lagom trångt och bökigt. Håkan får så snällt krypa ner i Ns tomma säng när han kommer hem. Har ingen aning hur sen han blir. Hade varit roligt att följa och få sig en dag på Ikea men det får bli någon annan gång.
Vi har handlat hem för att fixa tårta i morgon också, då vi ska fira Emelie. Lite tråkigt att det blir en dag för tidigt men inte så mycket att göra åt. Jag kanske tar och gör två tårtbottnar ikväll men just nu känner jag mig bara så övermätt och jättetrött. Får se om orken kommer tillbaka innan läggdags.
Jo, måste bara säga att Janinas Daniel tog SM-guld i armbrytning (vänster) i går. Bra jobbat! Janina var dock missnöjd över hur hennes brytande hade gått. Men hon var hur taggad som helst på att fortsätta träna. Det verkar ge mersmak. Kämpar hon på så kommer hon helt klart bli RIKTIGT bra.
Jo hur gick det då för våran lilla Vasaloppsåkerska.. Hon kom hem med ett helnöjt leende på läpparna. "11 är mitt lyckotal! Tänk jag är 11 år, hade 11 som startnummer och kom 11". Barn är underbara!
Nu ska jag ta och byta om till pyjamas och krypa ner i sängen med tjejligan. Kanske att jag tom. smakar på en godis eller två. Det är ju faktiskt lördag..

Ha en riktigt härlig myskväll med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar