onsdag, juni 01, 2011

Mother and child

Har sett en helt underbar film ikväll "Mother and child". Kan varmt rekomendera den till den som vill gråta lite (varning till syster Sandra dock, detta är en riktig lipfilm =o). Såg film med Håkan igår också men då var det han som valde och då blev det en helt annan typ av film. Han väljer komedi (gärna USA-trams) och jag väljer drama (helst svenskt). Men när vi hade suttit i två timmar och sett den här filmen så var jag nästan nog så knäckt, sa med gråten i halsen "Nästa gång får du välja film.."


"MOTHER AND CHILD
Tre kvinnor, mödrar och döttrar. Alla lever de i Los Angeles, omedvetna om hur stor påverkan deras liv har på varandra.

Elizabeth är en ung och framgångsrik advokat, som spelar ut sin sexighet så fort hon känner att hon inte har kontroll över situationen. Karen lämnade bort sin dotter för adoption när hon var 14 år och har aldrig kunnat släppa tanken på sitt barn.

I sin bitterhet stänger hon ute alla, även den yngre man som tydligt visar sig intresserad av henne. Lucy vill inget annat än bilda familj, men lyckas inte bli gravid. I sin desperata längtan försöker hon adoptera." /Filmtoppen

2 kommentarer:

  1. Den där filmen bara måste jag se. Jag tycker om att se drama om olika livsöden. Detta tema intresserar mig. Tack för tipset!
    Eva

    SvaraRadera
  2. Den är säkert superbra, inget för mig dock (som du nämnde)då jag har så lätt för att bli lipig och få rödnäsa :)

    SvaraRadera