onsdag, juni 29, 2011

Hård dag..

Oj vilken dag det har varit.. Det har känts som att ska jag någonsin få en hjärtinfarkt så har det varit aktuellt idag. Har gått an precis hela dagen och ändå känns det som att jag aldrig blivit klar med något. Började dagen med att måla ett till varv på våra köksstolar. Vita och fina blev dom, om än inte HELT perfekta. Det har runnit på några ställen, tror att jag har varit för stressad när jag målat. Få se om jag orkar slipa ett tunt tunt lager på dom ställena och måla ett varv till när vi kommer hem.
Efter målning var det tvätt och åter tvätt. Packlistor, packning, planering, handla, mat, plocka här hemma, städa upp på gården, betala ett par räkningar, ringa några samtal, stå i en ändlös telefonkö, beställa nya linser till mig och Ninis, leta väskor, vattna hundra blommor, svettas, lämna tillbaka böcker på biblo mm.
Mitt i kaoset tvärkammade vi till oss och for på 11-års kalas hos min kusin. Trevligt sällskap och gott fika som alltid =)




Enda kalasmedlemmen som ville vara med på bloggen =)
Vi blev dock inte så långvariga eftersom jag väntade midsommaraftonens brudpar som skulle välja bilder till sitt album. Väldigt fina somriga bröllopsbilder om jag får säga det själv. Dessutom ett väldigt vackert par. Kul! Men när det var klart så kändes mina krafter slut. Då dök Hs pappa Bengt upp och hade en fin present med sig. En igelkottsfamilj i betong till altanen. En mamma och tre små barn. Supersöta! Han är jätteduktig på att gjuta själv men dom här små rackarna hade han visst köpt. Så snällt, självklart fick man lite extrakrafter då =) När Bengt for följde jag lilla Loppan ut och vinkade, fick då syn på det underbaraste fotoljuset. In igen och hämta lilla M som just tagit ut sina afrofläter som Emelie gjort tidigare. Fluffigt hår är bara förnamnet. I farten hann vi få på en vit skir sommarklänning också. Upp mot gångstigen  och det fantastiska ljuset. Insåg att en reflexskärm hade varit förträfflig. Lilla N som också hängt med sprang snabbt iväg och hämtade den. Knotten var dock också på plats så bilderna som blev tagna var inte så jättemånga men var enda en blev helt magisk. Bakrunden helt grönglittrig, Bokeh är bara förnamnet...
Önskar verkligen att jag kunde visa någon men har valt att inte lägga ut bilder på nätet på småtjejerna än. Hur som helst blev jag överglad och någon av bilderna blir definitivt en förstoring på lilla damens rum, tänk vilken tur att vi tog en hastig sväng ut med kameran =)
Jaa, nu ska jag väl fortsätta med mitt packande, natten är ung..
Just som jag skulle avsluta kom H och sa att en av våra fågelvänner på väggen har lämnat boet. Tog med kameran. Det blev en bild på vääldigt långt håll i mörkret. Men så här ser dom iaf. ut, Trastarna som bott hos oss på andra sidan sovrumsväggen ett tag nu =)


Nä det var nog allt för idag, nu ska jag göra ett sista ryck.
Sov gott!
    

1 kommentar:

  1. annchristine30/6/11 08:23

    Puh! Blir alldeles svettig bara av att läsa om din dag. Men förutom tråkiga göromål så innehöll den ju som motkomplement en hel del najsa saker. Det är väl så det är , antar jag. Hoppas dock att du får en något lugnare dag idag.

    SvaraRadera