torsdag, augusti 25, 2011

Första virkprojektet färdigt! =)


Men mycket stolthet över att ha lärt mig virka på äldre dar kan jag nu visa upp min första trevande skapelse. En sittdyna till Loppans ena stol. Använde ett väldigt rejält garn så den blev rätt tjock ändå. Nu är det bara att ta nya tag och göra en till andra stolen också, men det blir andra färger. Sen är det ju underbart att göra något till en 3-åring. "Åå vad fiiin, har du gjort den alldeles själv!?" Inga synande blickar här inte, i hennes ögon var det helt perfekt =)
Har börjat virka mormorsrutor till en filt också. Har gjort 20 st. rutor men eftersom jag inte har någon bebis direkt så kommer jag få virka i evighet om filten ens ska räcka till Loppan.. Men skam den som ger sig, bara att fortsätta med den också.
Så tillbaka till virkandet...
Trevlig onsdagkväll på er och har ni aldrig provat att virka så gör det, SÅ kul! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar