torsdag, augusti 11, 2011

Mycket film senaste dagarna..

Den sista tiden har vi haft många film/godiskvällar här hemma. Först såg vi hela serien "Svenska hjärtan". HELT underbar tycker jag. Inga effekter, snabba bilar eller glammiga miljöer. Bara vanligt halvtrist radhusliv med förhållanden i med och motgång. Nog för att det var mest motgång men ändå. Älskar vanlig svensk halvtragik! Så filmer som Da vincikoden, Sagan om ringen, Indiana Jones, James Bond..är bara några exempel på vad som är "big no no" om jag ska se film. Men allt svenskt är ju inte bra, såg något av det sämsta för några dagar sen, "Åsa-nisse" Jag säger bara -Se den inte! Huuu, dom enda små ljusglimtarna stod Johan Glans för men inte ens han gjorde filmen värt att se.


Men igår såg jag, Emme, Ninis och Daniel på "Svinalängorna" och det var en riktigt bra film. Ingen komedi direkt, riktigt sorgligt men väldigt bra. Se den!


Sen har ju jag och tjejerna sett "Flickan vid stenbänken" och den kan jag verkligen rekommendera. Den var precis så spännande som en 9-åring, 11-åring och en tant på 37 med svaga nerver klarar av. Verkligen mysig serie!


Vi har också sett en annan serie av Maria Gripe "Pappa Pellerins dotter". Den hade något visst men föll lite på att den var gjord -74. Kändes bitvis lite som en politisk dokumentär. Sen var ju kvalitén på filmen inte den bästa heller. Men härligt att se alla kläder, frisyrer, bilar, möbler osv. Jag är ju ett stort fan av 70-talet. Det är liksom så gräsligt att det blir mysigt.

Jo och så har vi sett en annan svensk film som hette "Flickan". Svensk och dyster men ändå inte i min smak trots att den fått så mycket lovord. Nä det var en udda film som bara gjorde en konstigt illa till mods.


På tv ser jag faktiskt ingenting för tillfället, har inte gjort det alls i sommar. Inte ens Ernst som jag egentligen hade velat se. Jag tycker det är för jobbigt att passa tvn på sommaren, det finns så mycket annat att göra då. Om det inte är sånt här väder som det varit sista dagarna förstås..
Nä nu ska jag ta och lägga mig och läsa, håller på med "Sånt man bara säger" av Helena Von Zweibergk. Jättebra bok, har läst flera av henne som jag verkligen gillar.


GOD NATT!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar