fredag, september 30, 2011

Några bilder från veckan..

Det blir ett plock med lite av varje =)


Den gröna skålen kommer från min farmor och är rätt gammal. Har alltid totalgillat den. Häromdagen var jag på Ånyo och fick syn på den fina lilla laxrosa skålen. Såklart fick den bli min. Döm min förvåning när jag kommer hem och upptäcker att den är exakt likadan som min gamla gröna, bara mindre och annan färg. Supernöjd med mitt fynd!


Annat fynd från Röda korset. Tre otroligt fina vita vikade dukar i absolut nyskick. Älskar sådana här virkade dukar. Tänk att jag betalade 30:- för något som någon har suttit timtal och åter timtal och jobbat med. Det är nästan så man skäms när man köper det.. Om jag ska säga något till mitt "försvar" så är det att jag verkligen uppskattar dom och sänder en liten undrande tanke om vem den gamla damen som virkade är/var. För något annat än en gammal dam tror jag inte att det är. Inte många som har sådant otroligt tålamod nu, det ligger liksom inte i tiden..


Gulligt kamerahalsband som jag fick av Emme i lördags. Hon tyckte att jag också skulle ha en present fast det var Ninis födelsedag. Jag blev så glad =)


Tänk att en present kan vara en sådan här liten grej men ändå göra en varm och leende. Hittade den här vid min dator dagen efter Emme åkt tillbaka till Boden. Sen att jag just då var så extremt godissugen gjorde ju inte saken sämre, fast det är jag ju alltid å andra sidan...


Fin Tagetes på altanen som fortfarande har livhanken kvar trots riktigt kyliga nätter


En glad N vann en bok från Bibblan i veckan. Att den nya boken i favoritserien fanns att välja bland var ju riktigt perfekt =)


När man bara fotar digitalt blir det väldigt sällan att man beställer bilder åt sig själv. Dom ligger mest i datorn. Jag skriver ju ut lite själv då och då men inte så mycket. Beställer också bilder från yrkeslabbet (som jag använder till studions bilder) någon gång. Men det blir så ruskigt dyrt så det blir mest om jag vill göra mig något porträttalbum eller någon förstoring åt mig själv. Så nu provade jag Photobox. Inte som ett proffslabb precis men fick ett erbjudande om 180 bilder/165:- så då var jag ju tvungen att testa. Det funkar garanterat hur bra som helst för någon som inte håller på mycket med bilder men jag märkte att var det någon bild som jag jobbat med i PS så blev det inte som jag ville ha det. Men det är väl som oftast, man får det man betalar för..


En pelargon som höstsolen kom åt genom fönstret, tyckte det var ett fint ljus bara..

(Nästan inte ok att fota någons hus som brinner men eftersom jag visste att ingen kommit till skada och dessutom tidningskillen drog fram kameran så kunde jag inte låta bli att ta ett par bilder jag med, fotonörd som man är. Även om det mest blev brus i totalmörkret..)

En otäck brand där som tur är ingen kom till skada. Bara en liten bit från oss. Så hemskt att bli av med saker och minnen som man samlat på sig genom åren. Och FOTON..Huuu...
Min bonuspappa var där och släckte så han är troligtvis någon på bilden. Har aldrig förut insett hur farligt arbete det är att vara brandman. Visst vet man ju det, men det blir en helt annan känsla när man ser det "live". Vad händer om taket rasar och man trillar ner i ett eldhav.. Ryser..Jag beundrar verkligen dessa män och kvinnor som tar stora risker för att rädda andra människors liv!

Ja, och så var vi ju på "tjejkväll" i Piteå igår. Det blev inte så värst mycket shoppat men några grejer blev det, bla. tjocksockar till tjejerna, byxor till mitt lilla numera dagisbarn, inneskor också till Loppan, en present till en liten kille som fyller 5 år i morgon, lite småsaker och tre söta tröjor till Loppan från Lindex:



(Bilder från Lindex) Tycker tröjorna var mycket finare i verkligheten.

Jo och till sist ett litet tips..


Nu när jag kommer att ha Loppis på dagis ett par timmar om dagen känner jag att jag vill ta tillvara på varenda sekund av tiden och göra något vettigt av den. Men med mig blir det lätt att jag gör lite här och lite där, det blir väldigt lätt ostrukturerat. Speciellt när studion är i samma byggnad som hemmet.. Så det är lätt hänt att man börjar hänga tvätt, göra disken eller något annat när man egentligen behöver tid i studion. Så här har planerats! På Konsum finns nåt som heter skärmatta. Det är ett stort blankt katongark för 5:- (Har köpt det förut och haft det till annat också, jättebra!) Sen ett gäng små post-it lappar i olika färger. Sen var det bara att fundera ut allt jag tyckte skulle bli gjort. Rosa för viktigast osv. Sen delade jag in pappret i två delar, en för studion och en för övrigt. Sen en blingig rubrik på det och alla måsten känns genast roligare och mer överskådliga. Sen är det bara att njuta när det blir mindre och mindre lappar kvar.. Som den ultimata att-göra listan och sånna gillas ju verkligen =D

Nu ska jag se lite tv innan sängen. I morgon blir det roligheter. Först barnkalas och sen kommer finaste syster Anne, det var alldeles för länge sen sist..
Ha en riktigt trevlig helg!!




  












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar