lördag, september 24, 2011

Tandis och annat..


Spana in prislistan från -65 =) Hade den gällt fortfarande hade jag nog varit en flitigare besökare hos folktandvården..

På morgonen var lilla Loppan till tandis för första gången. Hon var skinande stolt över att hon blivit så stor att hon också fick sitta i tandläkarstolen. Annars har det ju alltid bara varit storasystrarna. Hon var så söt att beskåda där hon satt med sitt jättegap och de rosa små stövlarna som hade lite svårt att vara stilla. Ju mer beröm sköterskan gav desto större blev munnen. Efter undersökning fick hon florlack och till sist välja något ur den lilla lådan. Det blev en ring med grön sten på. Fingret som ringen satt på spretade ut för sig själv ändå tills vi var hemma igen. Då hon kunde visa lilla N som är förkyld och varit hemma från skolan idag. Jo förresten, tänderna var i prima skick och jag som förälder skulle känna mig stolt för det syntes ju att vi är såå noggranna..hmm.. Jo visst borstar vi ju tänderna som man ska men dom där frågorna om vad hon dricker när hon är törstig och hur ofta hon äter något sött fick väl ett liite svävande svar. För visst slinker det ner ett och annat onyttigt ibland förutom på lördagar och vatten är inte det första lilla fröken vill ha när törsten faller på.. Men vi får väl bättra oss, men bara lite för ibland behöver man helt enkelt något gott en tråkgrå tisdag också.

Förutom tandis så har vi varit på en liten affärssväng idag. Det blev en rosa fleecedress från Intersport till Loppan och lite annat smått. Men det var lite svårt att koncentrera sig på shopping för dom hade en hel del getingar som susande omkring där inne. Småläskigt.


Sen kom Emelie med bussen från Boden idag och jag hade beställt lite grejer med henne från H&M så det var ju också lite småkul. Ja och så har vi förstås städat idag men det har gått så himla segt. Jag skyller på min konstiga förkylning som har gjort mig lite småhängig flera dagar. Ont i ögonen, bihålorna och huvudet men inget annat, som sagt mysko förkylning. På kvällskvisten kom Janina och Daniel. Vi såg Idol och sen en alldeles lagom spännande film för mig och tjejerna på 4:an, "Resan till jordens medelpunkt".

Men nu får det vara God Natt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar