onsdag, oktober 19, 2011

Oregelbunden bloggare..

Jo, det är jag det. Får nästan dåligt samvete när jag går in på bloggen och så har det varit ett gäng människor och kikat härinne fast jag inte sagt ett ord på flera dagar.. Blir glad över att någon funderat på vad jag gjort på sistone. Jo det ska jag tala om. Vi har möblat. Allt i vardagsrummet har bytt plats. Det är inte färdigt än men vi har hunnit en god bit på väg. Sitter just nu vid min och Håkans numera gemensamma datahörna som bytt plats och blivit 60x330 cm lång. Känns mycket bra med så mycket plats och försöker att hålla ytan så ren som möjligt även fast jag är en sån som lätt "överpyntar". Men jag håller på att försöka övertala H om att skaffa sig en bärbar dator ist. Det skulle se mycket snyggare ut om vi hade det båda två.

Ibland är ju livet lite kul, visade ju tidigare vilken tapet jag ville ha bakom datahörnan. Gissa om jag blev förvånad när jag hittade exakt just en sådan tapetrulle på blocket till ett bra pris. Det är alltså meningen att vi ska ha den tapeten helt enkelt. Så nu ska det snart bli tapetsering också =) Det blir bara tre liggande våder så det lär nog inte ta så lång tid. Det kommer bli mysigt med lite varmt rött så här på hösten. Något annat mysigt med ommöbleringen är att vi numera har soffan så nära kaminen, vi hade värsta govärmen när vi tittade på House ikväll.

Ja jag får väl visa vårat fixande när vi är färdiga. Inget flådigt men mysigt =)
Hmm, bild idag då..?
Jo, kan visa några av sakerna som fick hänga med från Luleå när vi var där i lördags..


Glas från Ica Maxi som jag blev såå glad över att hitta. Såg dom först på Ica maxi i Jönköping i somras men det var det inte riktigt läge att frakta en massa dricksglas genom hela Sverige. Men nu blev dom mina =)


Mera Ica.. Det fanns en hel serie med "husprylar". Men jag nöjde mig med en kökshanduk.


Rusta är ju eg. lite av en skrotaffär men jag hittar nästan alltid något jag gillar där. Jag är nog lite skrotig av mig =) Kan inte säga att den här bilden gör mitt fina lilla körsbärsträd riktig rättvisa men ändå. Den är jättemysig här bredvid min dator. Ser verkligen fram emot när den nya tapeten kommer upp bakom..


Visst är den underbar! Än en gång måste jag bara säga att "Pip Studios" tapeter är lovely!!! Nu kommer det snart in en rykande ny tapetbok från Pip på A-färg också. Blir nästan lite nervös, tänk om jag hittar någon tapet som jag gillar bättre i den =O Äh, det här kommer bli superbra. Och på tal om Pip och A-färg så kommer dom börja sälja Pip porslin också. Skulle visst komma in nästa vecka. Då är det jag som kommer okynnesshoppa något fint..

Nu är det dags för sängen, sov gott på er!



3 kommentarer:

  1. Inte alltid man känner att man vill ta sig tid att blogga..man kanske känner att man har viktigare saker för sig, eller bara inte lust att blogga..så jag förstår dig! Själv kan jag ha uppehåll på månader, sedan helt plödsligt blogga 3ggr samma dag. Sen är det ju alltid roligt om de som läser skriver en liten kommentar till det man pysslat ihop, och det ska jag bättra mig på! Schyssta glas, och vilken fin tapet förresten!

    SvaraRadera
  2. Jaa jättefin tapet, verkligen! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för era kommentarer! =) Jo, jag gillar tapeten skarpt. Hoppas på att det blir tapetsering i morgon. Det börjar bli rätt ok här inne men jag saknar ett nytt sofftyg och så skulle det vara schysst med två fåtöljer också.
    Ha det bäst!/ Maria

    SvaraRadera