lördag, oktober 08, 2011

Tror inte riktigt på det här själv men..


Här sitter man med uppsvällda röda korvfingrar och två redigt svidande sår. Bara för en sån fin bild jag såg på morgonen.. En vit rokokosoffa med vita krusiduller och mörka nitar. Har ju haft en soffa i den stilen ståendes över ett år. Jag har tagit en del foton med den men har länge tyckt att den mest varit i vägen. Brun är inte min favoritfärg och dessutom så är skinnet på ena armstödet rejält trasigt och en knapp har lossnat.
Vet ju verkligen inte hur man gör när man klär om en sån här pjäs men när jag ändå har en så måste jag ju prova. Funkar det inte så får den åka på tippen helt enkelt.


Ikväll har varenda guldig nit plockats bort. Under dom finns miljoner häftklammrar i olika lager som sitter som berget. Tänker att jag ska försöka få loss skinnet så jag kan använda det som mall sen.
Men det här projektet har som sagt en väldigt osäker utgång. Hur jag ska fixa ryggstödet är ju liksom ett mysterium..



1 kommentar:

  1. annchristine8/10/11 09:26

    Tror att du kan fixa det. Men ta gärna hjälp av nån med det där som det blir mycket jobb av. Typ, att ta bort häftklammer osv. För jag är säker på att du kommer att skapa en alldeles fantastisk soffa. Tänk vilken nytta den skulle kunna göra i fotobranschen! Lycka till

    SvaraRadera