tisdag, februari 07, 2012

9. Något jag ser fram emot och varför

Alla som känner mig vet vad jag ser fram emot mest och det är SOMMAREN!!! Och varför, jo för det är då man kan börja fota i stor skala igen. När det finns oändligt med ljus och värme så inte fingrarna trillar av när man fipplar med kameran.
Den här senaste veckan har gjort mig spyless på vinter. Vi har varit nästan helt isolerade här hemma pga. den extrema kylan. Blev så glad i går morse när jag tittade ut, det hade ju snöat massor. Trodde i min enfald att det var varmt ute, eller iaf drägligt. Det brukar ju antingen vara kyla ELLER snö. Men tji fick jag -22 och snön vräkte ner. Jippie =S Det var ett bestyr att ta sig till dagis med vagnen, det verkar som ploggubbarna blivit tagna på sängen med ovädret. Lugnt 20 cm snö att pressa vagnen igenom nästan hela vägen. Så man var totalsvettig när man kom fram, förutom ansiktet som var halvt förfruset. Blä. Idag visade termometern -26. Jag ringde till dagis och sa att vi håller oss hemma idag, Loppan är lite snorig också. Hennes kinder är alldeles röda trots insmörjning och att vi inte varit ute mer än i nödfall senaste tiden. Jo, det blev mycket gnäll om vintern men jag hatar att frysa om det är någon som missat det..

Det gick dock förvånansvärt lätt att skotta massorna av snö som fallit igår. Hade väl skottat hälften när Håkan kom hem på lunchen och tog fram snöslungan. Tycker det är lite fusk med slungan när jag stått med spaden och skyfflat upp snön på karmar som är jättehöga. Men jag drar mig för att testa på den där maskinen, tycker den är lite läskig. Men något som var fantastiskt igår var ju solen! Vid lunch när vi stod och skottade (och fusksnöslungade) så sken ju solen så man var tvungen att kisa och le åt livet trots att kylan bet i kinderna. Ljus och sol gör mig så lycklig!

Något annat jag ser fram emot att få vara själv med Håkan, jag tror det börjar vara dags för en helg med bara vi snart. Det var evigheter sist. Bo på hotell, äta god mat och ha det bra.
Håkans 40-årsdag närmar sig, tror det kommer bli riktigt trevligt det med =)

Sen har vi ju våren också, längtar att vara med familjen, Mor å L-H i Långträsk och njuta av solen. Att sitta lutad mot husväggen i solskenet en vårdag och dricka varm choklad och äta limpmackor. Höra hur det droppar från taken och se livet ta fart och börja om i naturen. Det ser jag fram emot massor.

Jag ser fram emot att se och fota min vackra Janina i balklänning tillsammans med fina Daniel. Skolavslutning för alla barn och studentfest för Janina blir också jätteroligt.

Semester med lantliv i Barsele och bilsemester i vårat vackra Sverige ser jag självklart fram emot. Kanske drar vi runt på den gamla husvagnen vi fått av Håkans pappa. Vi får se hur mycket vi hinner piffa med den i vår. En Gotlandsvistelse är också alldeles livsnödvändigt.

De närmsta dagarna ser jag fram emot mildare väder, att få tag i tapeter till Janinas gamla rum och fixa iordning det till ett gästrum, göra klart den påbörjade stringhyllan och åka till tippen och bli av med en massa skrot. Snart kommer Håkan hem på lunch och jag ser fram emot att ge han en riktigt hård kram.
Tänk vad mycket det finns att se fram emot om man tänker efter  =D

Ha världens bästa tisdag på er!!!



1 kommentar:

  1. Jag längtar också till sommaren, och jag förstår verkligen att du gör det, du tar så fina bilder :-)

    Tårtorna förresten, det är en tjej här i stan som precis har öppnat eget som gör dom, jag har iof tidigare också köpt av henne då jag gillar att man kan göra dom lite mer personliga och super goda är dom också. :-)

    SvaraRadera