söndag, mars 18, 2012

Fru gårman


Håkan håller på att ta busskort och sitter både vid datorn och med körkortsboken och pluggar. Då träffade han på den här skylten som varken han eller jag sett tidigare. Nu har Herr gårman fått sällskap av Fru gårman. I Uppsala har dom visst varit flitiga med att sätta upp henne, målet var att hälften av övergångsskyltarna skulle prydas av denna kvinna. Först hade visst damen haft ett annat utseende men då var det någon som hade protesterat. Hon hade för kort kjol och för stora bröst, alltså kunde det vara kvinnoförnedrande på något sätt. Åh, löjligt.. Varför ska kvinnor inte få vara kvinnor?
Jag har inte så där snygga smala ben men tycker det är HELT ok att kvinnan på skylten har det, jag kan liksom leva med det.


Tycker det var en fin skylt =)
Ska vi tala om kvinnoförnedring så hittade jag en annan skylt..


Hemskt men jag kunde inte låta bli att skratta..


3 kommentarer:

  1. annchristine18/3/12 11:20

    Ha,ha,ha vilka kuliga skyltar. Visste inte heller att herr Gårman fått en fru. Hon var ju mycket mer spänstig på den andra skylten
    Kul att du ändrat outfiten på loggan. Det blev bra och är så typiskt du. Tack för en rolig, trevlig, inspirerande, gullig blogg.

    SvaraRadera
  2. Ja äntligen har fru Gårman kommit så vi kvinnor också får gå över vägen.../ @nnika

    SvaraRadera
  3. Tack Ac♥!
    Jo Annika det är ju tur.. =)Jag gillar den nya skylten men hade inga större problem med "mansmodellen". Har liksom tagit mig friheten att gå över på herrövergångarna genom åren =D Tycker gott att dom kan använda sig av lite kvinnoskyltar när någon gammal behöver bytas ut. Men att byta bara för sakens skull..njahh.. Undrar just vad det har kostat. Tala om slöseri med pengar =/

    SvaraRadera