fredag, juni 04, 2010

Längtan



Ibland önskar jag att jag bodde på landet. I natt så låg jag i min säng och funderade och lyssnade på vinden. Jag fick för mig att gå ut på altanen och sätta mig ett tag i min härliga solstol. Jag tassade upp i vårat tysta hus med täcket runt mig. Smög ut på altanen och kröp upp i min Baden. Det var precis så härligt som jag tänkt mig där jag satt under taket med ljumma vindar i mitt ansikte. Jag lutade mig bak och blundade, njöt av stillheten och prasslet från träden. Satt så och hade det helt underbart, lät tankarna flyga fritt och var helt avslappnad. Satt så en stund tills jag kom på att vad skulle grannarna säga om dom kikade ut och där satt jag mitt i natten. Det skulle ju verka konstigt. Försökte strunta i det och eftersom jag gärna suttit kvar en bra stund men friden var som bortblåst, det gick inte att koppla av längre. Tog mitt täcke och gick in igen. Det är sådana gånger jag skulle vilja bo på landet. Men nu är det inte länge kvar tills jag får mitt lantliv. Jag längtar till ALLT! Att stiga upp och känna det solvarma träet på bron under fötterna på morgonen och se korna beta en bit bort, att huttrande stå ute och borsta tänderna på kvällen, att värma vatten och bada ute i det gamla badkaret, att ha vattenkrig i älven med barnen, att grilla pinnbröd en ruggig kväll, ta underbara kvällsbilder i solnedgången.. Jag längtar tom. nästan efter att sitta på dass och vara livrädd för storspindlarna som brukar trivas i hörnen, men bara nästan. Där brukar mina toabestyr gå på rekordfart=)Men en sak är säker, om jag längtar efter att gå ut mitt i natten och sätta mig när jag kommit dit så kommer jag att sitta kvar LÄNGE, eller iaf. tills jag inte står ut med alla myggor...

2 kommentarer:

  1. janinaaaa4/6/10 15:16

    yääää, jag blev den första som kommenterade ;)

    SvaraRadera
  2. lät VÄLDIGT härligt! hoppas vädret blir bra i sommar!

    SvaraRadera