torsdag, juni 03, 2010

Gråväder och för lite tid


Tittar ut och känner mig väldigt nöjd över att jag inte behöver knata iväg till studion. Det är så himla härligt att man en halvtimme innan öppning bara kan hoppa i duschen, ta sig en macka och gå några meter för att sen vara på jobbet. LOVELY!!
Önskar att jag hade haft det så här när jag var gravid och kämpade mig iväg till studion varje dag med värsta foglossningen. Tycker så här i efterhand att jag var rätt duktig. Fotade de samiska konfirmanderna (över 50st.) tre veckor innan bebis kom. Skulle så gärna vilja haft ett foto av mig själv när jag stod och vinglade på en stege med kameran med min gigantiska mage=)
Sen hade det ju också varit bekvämare att få hålla till här när man hade bebis liten, jobbigt att sitta och amma där borta. Men skam den som ger sig, hade inte en tanke på att stänga studion och det är jag väldigt glad över. Förutom alla underbara människor jag har runt mig så är fotot det som ligger mig allra närmast.
Men förutom foto och allt som hör till det så finns det ju hur mycket annat som helst som också är roligt. Pyssel överhuvudtaget är ju superkul, rita, måla, brodera, scrapbooking, mosaik, sy, baka och en massa annat.
Tycker ofta det känns som livet är alldeles för kort för att man ska hinna lära sig allt man skulle vilja. Man får liksom välja ut det allra gottaste bara.
Skulle gärna vilja kunna: Sy bra, spela piano och gitarr, kunna italienska, dansa, göra fantastiska tårtor, sticka fina tröjor, virka, göra coola sminkningar till foton, snickra egna ramar och annat roligt, göra fina hemsidor och annat på datorn, bli bättre på inredning, sjunga, skriva dikter, dyka utan att hålla för näsan (löjligt att inte kunna det, jag vet) smida egna silversmycken, göra en fotobok... Jag skulle kunna sitta här hur länge som helst och komma på nya saker. Sen vore det ju roligt att resa någonstans och ha kameran med, har varit lite med resor i mitt liv. Att träffa sina släktingar oftare fast dom bor en bit bort. Hade gärna haft fler barn också ifall livet var lite längre. Men känner mig såklart rik på den fronten med mina 6 fina barn.
Nä nu är det bäst att sätta fart med något, livstid flyger iväg varenda sekund=)
Ta vara på livet och gör så mycket kul ni bara hinner!
Måste bara ge ett sista tips: Skippa tvn, jag känner nästan aldrig någon tillfredställelse efter en tvkväll. Går inte att jämföra med känslan man får när man har lyckats skapa något fint eller gjort något bra. Tycker dock att det är skillnad att välja ut något program som man verkligen tycker om eller en film man vill se. Det är slötittandet som är helt meningslöst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar