söndag, juni 06, 2010

Sverige i mitt hjärta..


Har satt upp nya flaggor idag, en på huset och en liten på lekstugan. Det blev jättefint.
Älskar våran flagga och vårat land! Jag är så lycklig att jag föddes just i det här landet och att mina barn också har fått lyckan att växa upp här. Tycker att det är tråkigt att man på endel håll börjat undvika nationalsången och flaggan, stolthet över sitt fina land har INGET att göra med rasism! Har sett invandrare som både har sitt hemlands flagga och Sveriges vid sina hem, det tycker jag är fint. Man kan faktiskt bära med sig kärlek till två länder i sitt hjärta.
Röda hus med vita knutar, gröna öpnna fält med blommor som vajar i vinden, bullar och saft med isbitar som klirrar i glasen, glittrande vatten, springande barfotabarn, strålande sol... Visst passar en svensk flagga som fladdrar i sommarvindarna ganska bra till det, jo jag tycker det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar