torsdag, september 30, 2010

Hus...

Ja så har jag äntligen sytt mina husgardiner och putsat fönsterna.
Älskar hus, särskilt höghus. Kanske är något undermedvetet från barndomen som sitter kvar. Bodde i ett 7-våningshus några år som barn.
Det är så himla mysigt att gå ute en sen mörk vinterkväll när snöflingorna faller tyst och man tittar upp på alla lysande fönster. Man kan fundera vad som händer innanför alla gardiner, blommor och fönsterlampor. Ett höghus rymmer hur många mysterier som helst. Är man så fräck att man stannar till ett ögonblick och spanar så kan man få ledtrådar från fönstrens utsmyckningar. Eller iaf. en inre bild om vem som kan tänkas bo där om man låter fantasin flyga iväg...
Jaha, då har jag utmålat mig själv som värsta fönstertittaren. Det var ju bra det.. Äh, jag tror det bor en liten fönstertittare i dom flesta och om någon får lust att ta sig en liten titt när dom går förbi vårat hus så är det helt ok =)

Ps. Tyget kommer från IKEA och är galet billigt men jag gillar det verkligen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar