torsdag, oktober 07, 2010

Bak och bok


Pysslade klart med tjejernas kom ihåg tavlor på morgonen. Började sen fundera på ett städschema till oss stora här i familjen. Vi kanske inte behöver färgglada symboler för varje sak som ska göras men en liiite rolig städlista tycker jag nog vi kan få. Man kan ju inbilla sig att städningen blir lite roligare då..
Idag har jag och Loppan inte varit nåt alls i studion. Bara plockat runt härinne. Tycker en del dagar känns så där, man fixar lixom hela tiden fast det märks inte så stor skillnad. Strax innan tjejerna kom hem så slängde vi ihop lite muffins. Goda, men har funderat över en sak. Tycker att barndomens muffinsar hade mer formen av en spetsig vulkan. Mina blir liksom inte så toppiga, undrar om kära mor kanske använde sig av något annat recept. Det jag använder är det enklaste i världen. Hämtad från den gulligaste bakboken:


Japp, det är en riktig klassiker! Hade en likadan när jag var liten. Är så bra bilder när tjejerna ska vara med och baka också.
När skoldagen var slut dröjde det inte länge förrän jag hade två glada tjejer med vindrufsat hår i hallen. M sa finurligt "Gissa vem som var en av vinnarna i sommarbokstävlingen!?". Det kunde jag nästan lista ut.. Så efter fikat så cyklade vi iväg till bibblo för att hämta priset. Efter en stunds tvekande så bestämde hon sig för den här boken:



Bra val tycker jag =)
Efter det var avklarat så mötte vi upp Håkan som just slutat och cyklade hem tillsammans. Det blev Hs fantastiska biffar med sås, potatis och lingonsylt till middag mmm. Sen har kvällen gått i samma lunk, plockat i ett par tvättar, hjälpt med lite läxa, småstädat och bara varit. Inga stordåd idag.. Kanske morgondagen får mer fart =)
Ska ta och krypa ner under täcket med tjejerna och se på "Bonde söker fru". Förra året såg vi hela serien och det var rätt så mysigt att ha en tvkväll mitt i veckan när höstmörkret smyger sig på runt knuten.
Sen tror jag nog att jag ska soooova, känns som att jag behöver det. Även en nattsuddare kan bli trött ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar