fredag, oktober 08, 2010

Barbapapa


När jag var i Piteå på tjejkväll med två av mina tjejer så gjordes en del fynd. Bland annat dessa underbara sockar till Loppan. Hon bara älskar Barbapapa! Hon drar ofta omkring på ett gäng små Barbafigurer i plast och sina små Barbaböcker. En så stor trupp av småprylar är svårt att hålla samlad när man bara är två år. Så ibland får man leta efter Barbamamaboken som kommit bort och nästa sekund kan det vara den lilla Barbaskönfiguren som trillat mellan någon soffdyna eller så. När jag morgonen efter stadsturen gav sockarna till henne blev hon precis så glad som jag hoppats på. Ville bära omkring på alla fem paren, efter en stund satte hon sig ner och började leka med sockarna. Höll upp dom och låtsades att dom pratade med varandra. Drog sockarna i dockvagn och var så nöjd såå. Jag sa "Ska vi inte prova ett par av dom fina sockarna, dom är ju verkligen jättesnygga!" Tog sen på ett par men dom åkte av lika snabbt "Nä, där kan inte Barbamamma vara" Nu är det ju ett bra tag sen hon fick dom men vägrar fortfarande ha på sig dom, det är liksom leksaker för henne. Så ni kan ju tänka er. Nu har vi nio böcker, sex figurer och tio strumpor att hålla reda på...
På den här bilden är det inte jag som radat upp sockarna utan det är en nöjd liten Loppa "Mamma, kom och titta vad fint!"
Så det var ju ett väldigt lyckat köp även om det inte blev riktigt som jag hade tänkt mig =)

3 kommentarer:

  1. barbapapa är favorit här oxå, william har en snuttefilt med alla figurerna på och den får vi knappt tvätta.
    Böcker och tröjor har vi oxå och jag har varit inne på att köpa gardiner eller sängkläder oxå.

    SvaraRadera
  2. Ja, jag älskar ju Barborna jag med så jag har också sneglat på sängkläder. Får kanske bli lite Barbaprylar i julklapp. Här gillas ju filmerna skarpt också =)

    SvaraRadera
  3. Har inga barn som gillar barbapapa utan för tycka att de är fina och roliga alldeles själv. Jag vill också ha barbasockar...

    SvaraRadera