fredag, oktober 29, 2010

Drömhuset

Det här huset hittade jag i Aftonbladet 9 aug -98. Vet inte riktigt vad det var reklam för. Verkar vara från något ställe som heter Holmö. Ja, hur som helst har jag sparat på urklippet sen dess. Det här är mina drömmars hus, så här vill jag bo! Vilken charm, tänk torn, snedtak, trägolv, högt till tak, och snickarglädje. I ett sånt hus gör det inget, det är tom. bara snyggt om allt inte är så himla perfekt. Samma patina i ett 70-talshus ser bara skabbigt ut. Nä, jag vill ha ett rejält gammalt hus med personlighet. Det som inte syns på den här bilden men i min fantasi är det stora uterummet på baksidan, helt i glas, slingrande växter och korgmöbler.
Dit bär man ut sin fikabricka, sitter och umgås med sina kära i kvällssolens varma sken..

2 kommentarer:

  1. Annchristine28/10/10 18:54

    Det känns som det där huset talar direkt till dig. Har du undersökt om huset kanske är till salu? Det är kanske dit du längtar. Håller med dig det här är ett hus för dig och din familj. Jag skulle ta reda på mer. Nån betydelse har det ju att det gjorde ett så starkt intryck på dig att du först klippte ut annonsen och sen att du fortfarande har den kvar. Undersök!

    SvaraRadera
  2. Japp, det undersöktes ju som jag skrev tidigare på FB. Huset ligger utanför Sundsvall. En man köpte det för ett par år sen och har renoverat upp det. Innan dess hade det visst stått tomt länge..
    Så kan det gå =(

    SvaraRadera