söndag, oktober 31, 2010

Ska man ringa till doktorn för det här?


Satt och åt morgonfika när Mirjam tittade till så konstigt på mig. "Mamma! Det är ett sår i ditt öga!" Jasså sa jag, det nog inget farligt, hade just varit och tagit på linserna och varken sett eller kännt något annorlunde. Men när Nikita tittade på mig och skrek till så var jag tvungen att gå och kolla. Hmm, det såg ju inte så trevligt ut, ett äkta Halloweenöga. Frågade H vad han tyckte men han verkade tycka att doktor inte behövs. Ska man bara vänta och se, vad tycker ni? Är inte så sugen att sitta i ett väntrum halva dan i onödan men samtidigt är jag ju rädd om mina ögon...

4 kommentarer:

  1. Vänta tills i morron och använd inte linserna i dag. Låt ögat vila.

    SvaraRadera
  2. Vänta tills i morgon. Har du nå besvär?/ Kajsa

    SvaraRadera
  3. Har tagit av linserna, har inte ont eller så. Ser bara ruggigt ut.

    SvaraRadera
  4. det kan bli så när ett litet blodkärl brister och det kan hålla i sig några dagar och det är helt ofarligt!

    SvaraRadera