måndag, november 01, 2010

Lata Söndag..

Idag har vi verkligen haft en skön Söndag här hemma. Det var inte många timmar mellan att jag tog av mig morgonrocken till att den åkte på igen. Vi har smaskat på godsakerna som blev över från igår hela dagen. Dessutom blev det pizza till middag.

Typ världens onyttigaste helg. Gårdagen var riktigt trevlig. Mycket godsaker och trevligt främmande som också hade med sig godsaker. Efter världens fika så tittade vi på "Corpse Bride". Håkan hade lovat bort sig på jobb, så han for strax före nio. När gästerna också hade gått så hoppade jag och tjejerna ner i storsängen och tittade på "Lou". Världens bästa tecknade program. Gillar oftast inte tecknade saker alls men "Lou" rekommenderas starkt!



Så tjejerna sov över i våran säng. Jag vaknade och drog Loppan närmare mig, kände att hon var lite varm men bestämde mig för att inte störa henne i sömnen med alvedon. På morgonen kändes hon inte febrig längre men har varit småhängig under dagen och sovit jättelång middag. N har också känt sig krasslig så det kanske är nåt på G =(
Vi har verkligen varit lata idag, inte gjort nåt vettigt alls och det har varit såå skönt. Inbillar mig ju att det har varit lite synd om mig idag också för mitt blodröda öga (se tidigare inlägg). Tjejerna har dragit in hela styrkan med Petshopar till vardagsrummet idag och lekt snällt i flera timmar. Det har varit resor, konserter och oväder i Petshopvärlden...
Sen pratade jag med Janina mitt på dagen. Dom var i Sundsvall och skulle ta sig lite pizza på Ikea. Hon och Emelie har varit med mormor å bonusmorfar till Stockholm. Varit på musikal, på Dramaten, shoppat och bott på hotell. Gissa om jag har varit lite avis.. Men det är så kul att dom tar med tjejerna till storstan, så jag är glad över det också. Men när jag hörde att Ikea var på gång så var dom ändå tvungna att köpa med sig något så jag skulle överleva. Tre småsaker beställde jag, en ljusstake som jag varit sugen på ett tag "Herräng" 149:- , blockljus "Fenomen" 59:- och musmatta "Lågis" 5:-

Lämpligt stor akutshopping. Är jättesugen på en annan sak också men vill se dom först, panellängder med ljusdioder i. Ser så mysiga ut. Sen så finns det ju något som jag VERKLIGEN VERKLIGEN vill ha och det är dom här sofforna Ektorp 2995:-/2495:- Det är billigt! Men det får nog ändå vänta till efter jul.
Jaa, vad har vi mer gjort idag då.. jo alla tog sig ett härligt långbad med skum, det behöver man ibland =) På kvällskvisten avslutade vi Halloweenandet med "The nightmare before christmas"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar