onsdag, november 03, 2010

Tisdagen hos oss =)

Dag två på höstlovet har kommit och gått. Vi har mest grejat på inne. Rensat tjejernas garderober, så nu ser det verkligen ut som vi måste shoppa =) Ur Ms garderob rensade jag ur en hel säck! Var rätt så sträng med vad jag sparade, är liksom ingen idé att spara på sånt som bara värmer hyllan och tar plats. Flera för små finklänningar var extra svårt att skiljas från. Men det är bara två veckor till hennes födelsedag.. Tänkte att jag måste hitta någon riktig finklänning till dess, blir via nätet. Här finns tyvärr inget i klädväg. N var så himla duktig så rensandet gjorde hon på egen hand. Hon börjar bli stor min lilla tjej, snart 11. Tiden bara rusar. M, min lilla födelsedagstjej blir 9.. Försöker att inte bli sentimental, sväljer bort den begynnande klumpen i halsen. Ska berätta en hemlis istället. En av Ms presenter blir en sån här


En ritpenna med ritbräda till datorn. Så himla kul grej! Är så glad att hon har önskat sig en sån. Blir helt perfekt för henne som sitter vid datorn och ritar ofta. Är nästan lur på att vi kommer få skaffa fler eftersom vi är många här hemma som gillar sånt. Är perfekt vid bidredigering också eftersom det är så mycket bättre pressision än med en mus. Kul kul!
Så det har pratats både om födelsedagsönskningar och julklappar här idag. Tjejerna skrev och ritade världens sötaste önskelistor.
Eftersom Håkan åkt till Luleå för att titta på hockey så var det bara vi tjejer hemma. Ofta när det är jag som lagar maten så blir det min och tjejernas favvomaträtt..



..ja just det plättar!!!
Jag blev så himla glad för lilla Loppan som varit krasslig och inte ätit ordentligt på flera dagar åt massor. Plättar är bra medicin =)
Nä, nu ska jag hoppa i säng. Har storsängen full med små tjejer..mysigt..

1 kommentar:

  1. Ja men visst blir man sentimental när man ska rensa ut....min 9-åring har rusat iväg i höjd under hösten så vi har fått bära upp två hela säckar på vinden, tur att hon är mer rationell än jag när det gäller att göra sig av med grejer!

    SvaraRadera