torsdag, november 04, 2010

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig..

Hade satt som mål att gå ner 10 kg till i oktober och nu är det visst november. Konstaterar krasst att jag inte klarade mitt mål =( Hade såå gärna velat vara av med dom där irriterande kilona. Men jag tycker verkligen det är SKITSVÅRT att låta bli godiset. Jag hatar dessutom träning, tycker det är rent plågeri. 3,5 kg försvann innan jag tappade orken. Det är så konstigt det där, sist jag hade vikten som jag trivs bäst i var för precis tre år sen, just innan jag blev gravid med Loppan. Har varit gravid 5 ggr tidigare och aldrig någonsin gjort något för att bli av med några extrakilon efteråt. Det har bara försvunnit av sig själv. Godis och onyttigheter har jag ätit massor av i hela mitt liv. Det har inte gjort någon skillnad, förrän de sista tre åren. Finns det alltså en magisk gräns när kroppen inte klarar upp att hålla formen längre. Då var alltså min gräns vid 33,5 års ålder. Funderar på hur mycket jag hatar att bli gammal medan jag klämmer lite på ryggvalken. Längtar ju efter min gamla garderob...
Måste verkligen ta tag i det där tänker jag ena sekunden för att i nästa sekund fundera på allt gott vi ska baka till Ms födelsedag och sen julen och sen.... Det är också lätt att tänka "Äh, men nu är det ju vinter. Då har man ju ändå en massa kläder som man kan gömma sig i. Det är ju så mysigt med film/godiskvällar och så kul att baka."
Det är verkligen lyxproblem och egentligen inte ens ok att beklaga sig över, jag har bara mig själv att skylla. Så bara att ta tag i det där igen. Skulle vilja ha en fin klänning på nyårsafton och känna mig lite smalare. Men det är inget spikat mål, jag blir så himla besviken på mig själv om det inte går vägen. Beundrar verkligen dom som har självdisciplinen att hålla sig i fin form, så himla duktiga ni är!!!
Sen måste jag bara tillägga att jag förstår dom som inte klarar det eller helt enkelt bara har bestämt sig för att det inte är viktigt vad vågen visar och trivs ändå. Sen finns det ju människor som av medicinska skäl också gör det svårare att hålla vikten. Det där är hur som helst ett väldigt personligt beslut. Det viktigaste är ju som tur är ändå alltid insidan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar