onsdag, oktober 27, 2010

Lite bakat och annat stök..

Idag provade jag ett nytt recept. Lite annorlunda kladdmuffins med knäckig fyllning.Dom blev rätt smarriga men tror jag ska ändra lite på receptet till nästa gång.

Tjejerna gjorde chokladbollar helt utan hjälp av mig, dom var så duktiga! Loppan försökte också rulla ihop ett par stycken, dom blev väldigt söta =)

Förutom det jag gör varje dag, alltså : Se till att tjejerna kommer iväg till skolan, bädda, fixa till mig själv och Loppan inför dagen, fika lite med Loppan och bläddra i tidningen, jobba i studion om det finns något som måste göras, disken, dammsuga, fixa med tvätten, lunch, hitta på något kul med Loppan och plocka till så har jag inte gjort så mycket annat.
När tjejerna kom hem så bakade vi som sagt. Till middag fick vi kyckling, pasta, sötsur sås och grönsaker av vår mästerkock Håkan. Sen har vi varit duktiga och gjort bort veckans alla läxor, det tog ett par timmar. Det är inte nådigt med läxor och det konstigaste är att den yngre dottern har mer läxor än den äldre. Nä, jag tycker faktiskt det är för många läxor. Hade inte i närheten av så många läxor när jag var liten.
Nu har jag just lagt min lilla Loppa och gissa vad!? Det är premiär utan blöja i natt. Tycker hon är torr så ofta på morgonen att det är dags att prova. Sängen har dock givetvis utrustats med kisskydd.. Blir spännande att se hur det går.

1 kommentar:

  1. muffinsarna ser så himla smarriga ut! vad har ni för fyllning?

    SvaraRadera