tisdag, november 09, 2010

Blandat från helgen=)





Allra finaste Janina var på Halloweenfest klädd som grekisk gudinna. Tycker att hon var rätt fiffig. Inte en enda pryl köptes, det gäller bara att ha lite fantasi så kommer man långt. Kronan med guldlöv pysslade hon ihop själv.Jag blir så stolt när tjejerna är kreativa och har idéer. Snyggt Ninis!
Sen måste jag säga att jag är glad över att hon valde att klä ut sig till något "snällt". Jag stör mig lite på att man inte kan ha Allhelgonahelgen som något vackert. Annars är jag inte så noga om att saker ska vara på rätt tid men vid Allhelgona tycker jag inte att häxor och spöken är någon bra idé. Halloween och Allhelgonahelgen är alldeles för tätt tycker jag. Många verkar fortfarande inte ha förstått skillnaden.
Halloween = kommersiell kul högtid med godsaker, pumpor, ruskigheter, läskiga filmer och maskerad.
Allhelgona = Högtid för eftertanke, minnas sina saknade, besök på kyrkogården, ljus, stillhet, tacksamhet över livet och reflektion över livets korthet och hur vi ska ta hand om varandra och tiden vi har tillsammans.

Men som sagt, annars är jag inte noga med att saker ska vara i "rätt tid". Vi har redan börjat snegla lite mot julen här hemma. Jag har skaffat nya stjärnor till vardagsrumsfönstrena och gissa vad.. jag har satt upp dom också!



Även i lördagsgodiset kunde man ana våran jullängtan...



och i söndagspysslet...



Jaa, vad hände mer i helgen.. Jo på lördagskvällen var jag hemma hos Mor å
L-H. Anne var också hemma på blixtvisit. Vi hade det riktigt trevligt. Soffmys med filtar och fladdrande stearinljus, prat, vin, godsaker, film och ännu mer prat. Fick sen sällskap hem i den ensliga natten så jag slapp att gå ensam. Det är kärlek det =)
Kröp nöjd ner i min uppvärmda säng vid 4-tiden.
Filmen vi såg var "Alice i underlandet". Imponerande vackert gjord och Johnny Depp som hattmakaren. Men förutom det så njaa, inte en film som jag skulle rekommendera. Fast det kunde jag nästan ana eftersom sagan om Alice aldrig har varit någon favorit hos mig.



Sist måste jag bara visa något sött som lilla N gjorde. Hon ropade att jag måste komma och ta ett kort på våran lilla pumpaplanta. Hon och M hade suttit och spelat "Ordklur" och höll just på att städa ihop. Det märks att hon är mammas flicka...


1 kommentar:

  1. Jag ska klä ut mig till en grekisk gud och skulle gärna vilja veta hur hon gjorde sin krona.
    skit snygg tycker jag :)

    SvaraRadera