torsdag, november 11, 2010

Ordna för morgondagens bestyr

Idag blir det att tvätta, städa, fixa, packa och göra klart för morgondagen. Imorgon på morgonen blir det buss till Boden för mig, Loppan och en massa fotoprylar. Under dagen ska jag fota lite barn hos syster Sandra. Blir spännande och se hur jag ska få upp bakgrunden och annat på egen hand.. Nåja, det ordnar sig säkert. Håkan och de andra tjejerna ska åka med minibussen senare under dagen. Dom åker direkt till Luleå och Idol. Förväntningarna här hemma är höga. Hoppas det blir riktigt bra!
På lördagen tänkte jag att vi skulle ta oss en sväng till Luleå för att shoppa lite till lilla Ms kalas. Sen får vi se om vi stannar i trakterna till söndagen eller drar oss hemåt på lördagkväll. Beror lite på vädret också.
Idag ska jag hämta ut min kära kamera som varit på service, blir så kul att få tillbaka den. Har verkligen saknat den men som tur är har jag ju en extrakamera som är helt ok den också. Blir kul att prova den med nyblixten också. Har ju testat med den andra kameran men känner mig lite ovan än. Blir bra att ha alla grejer på plats. Var duktig igår och tömde alla minneskort och formaterade. Så nu finns det fem kort som bara väntar på att fyllas med bilder! Men har också två stackars kort som inte går att få fram något vettigt ur. Fulla med bilder men dom går inte att öppna. Håkan har hjäpt med recoveryprogram men icket. Vet inte ens vad som är på korten, bara vardagsbilder men ändå. Äh, dom får väl ligga ett tag till, kanske tömmer dom och formaterar. Lider ju inte precis brist på bilder ändå. Börjar vara fullsmackat på båda datorerna och alla externa hårddiskar. Behöver mer plats.. Har ju det viktigaste utbränt på dvd också men vill ändå ha allt på datorerna också. Så måste nog skaffa ett till minne snart. Gillar My Book från WD. Den här vore inte så dum, 4 TB. Där rymms ett par bilder =)



Men jag har iaf. lärt mig en läxa, formaterar korten betydligt oftare nu..
Ska försöka hinna måla klart första varvet i det gamla pannrummet. Började med det igår men det blev så mycket annat som skulle göras så jag hann inte klart.
Bla. bakningen tog ju sin tid i går..

Liten Loppa bakar egna bullar


Med lite hjälp så fick Loppan ihop en hel plåt med minibullar. Vi tog oss ett tjuvfika innan tjejerna kom hem.



Sen dukade vi fint tills M och N kom. Loppan mötte dom i dörren med ett stort leende "Välkommen hem, jag ska bjuda på fika!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar