lördag, november 06, 2010

Fredag =)

Idag har vi varit lata med hemmet, inte ens gjort den dagliga lilla städrundan. Vi struntade i det och var ute idag istället Inget waowväder men helt ok. Nu får man skynda sig om man ska ut under dagen, det blir ju mörkt så himla fort. Innan vi kom oss ut hann jag beställa studioblixten jag varit sugen på ett tag. Jag behöver den ju så det blev affär. Drog faktiskt på med en dubbelt så stark som den gamla. Men tänker som så att det är bra att ha lite kraftfullare grejer om man tex. ska fota en stor grupp inomhus. Då har mina nuvarande blixtar varit lite klena. Tycker jag om den så ska jag skaffa mig en till.
Nåja, nog om det. Vi tog oss ut i den lite disiga vinterdagen med små snökorn som singlade ner. Tjejerna längtade efter pulkorna och andra snöprylar. Jag var inte alls ovillig att klättra upp på den mörka vinden och söka. För gissa vad!? Jag har köpt mig en EGEN ficklampa =) Blev så himla less på att aldrig hitta något annat än små nyckelringslampor. Måste bara säga att den var super min lilla lila skrotlampa och att jag kommer att vara noga med var jag har den.



Nöjda miner och glada rop blev det när pulkorna en och en hamnade på gården. Loppan visste inte riktigt vilken hon ville prova först =)



Snöig kram..



Loppan tyckte det var superkul att åka pulka och jag fick springa fram och tillbaka på uppfarten 100ggr.. "Fortare mamma, fortare!" Kan säga att jag var rätt svettig efter en stund. Så tillslut sa jag till M och N att nu orkar jag inget mer men att det verkar ju väldigt trevligt att åka. Trängde sen ner mig i en liten pulka och bad dom dra runt mig. Det gjorde dom så gärna så. När jag sa att ni kan väl dra mig till konsum så kan vi handla så tyckte dom det var en strålande idé. Tror nog det hade blivit liiiite tungt =) Men det hade ju varit kul att se folks miner när dom sett mig i den lilla röda pulkan med knäna vid hakan...



Direkt när vi kom in så slocknade en trött liten tjej vid mellanmålet. Det är jobbigt att vara ute i snön och leka

När Håkan kom hem fixade jag med lite jobb i studion medan han lagade mat. Sen har vi mest latat oss och haft det bra. Bakade lite citronmuffins med citronglasyr mmm.. Håkan gjorde något som börjar bli en vana, somnade i soffan när han skulle titta på Idol. Tycker det är perfekt att titta lite lagom med datorn i knäet och blogga =)Det börjar också bli en Idolvana.. Men nästa vecka håller nog Håkan sig vaken för då ska han och tjejerna till Luleå och se Idol live. Det kommer tjejerna tycka är såå kul!! Deras favoriter Olle, Elin och Jay hänger ju dessutom kvar. Jag och Loppan ska till söta syster Sandra utanför Boden. Så kommer Håkan och tjejerna dit senare. Jag ska även dra på en massa fotoprylar för vi ska sätta upp en liten studio hos systeryster och fota under fredagen. Så nästa fredag kommer bli jättekul!!

1 kommentar:

  1. naww..så fina ni är <3
    muffinsarna så riktigt smarriga ut!

    SvaraRadera