fredag, januari 14, 2011

Snabbt från positiv till negativ



Då var det fredag igen. För mig brukar dagarna se rätt lika ut oberoende av veckodag. Fotar ju även på helger om någon vill det. Men ändå, det är nåt visst med fredagar. Alla är så positiva på fredagar så det ligger liksom i luften. Idag blir det mest att röja här hemma, det fuskades en hel del med torsdagsstädningen igår. Jag och Loppan får ta i idag istället. Imorgon ska jag och Håkan hänga med till Skellefteå med Hs pappa. Helt själva utan barn. Det ska bli härligt och jag ska verkligen passa på att koppla av. H med pappa är hopplösa när man åker iväg så här. Sitter i framsätena och pratar om "mansprylar", det kan vara skog, byggmaterial, bilar, verktyg mm... Så jag ska se till att ladda mp3n och ha med en härlig fototidning som beredskap om dom spårar ur hehe.. Samtalsämnen som foto, inredning, kläder, pyssel och andra idéer går liksom inte hem så bra där. Sen ska jag gå en liten shoppingrunda. En väldigt liten eftersom jag håller på spara mina pengar till något annat. Men behöver verkligen varma handskar, har lånat Håkans stora halva vintern. Byxor till M & N ska jag också försöka hitta och en svart mössa till M. En stor laddning med Pepsi Max ska också få hänga med mig hem. Pepsin är min räddning nu är jag för femtielfte gången börjat på en ny viktresa. Har varit totalsund i 5 dagar, första vägningen på måndag. Ska bli spännande! Har klippt ut en bild av jackan jag ska skaffa mig i vår om jag lyckas, den har jag satt upp på kylskåpsdörren. Känner ett stort behov av förändring just nu, är så less på mitt mörka hår också. Det var inget för mig. Men får nog låta det vara ett tag till, är rädd för att det trillar av annars. Det är ganska så nött. Janina var till frissan i måndags, hon längtar också tillbaka till sitt ljusa hår. Men från svart till ljust blev omöjligt att fixa så nu är hon brunhårig. Nu får hon vänta ett tag tills hon kan gå vidare mot ännu ljusare.

Jaha!! När jag satt och skrev det här gick jag iväg för att fixa några saker. När jag kom tillbaka var skärmen svart. Har försökt starta om datorn flera gånger och den startar liksom men inget händer på skärmen. Min bärbara är alltså paj =(((
Åh, vilken tråkdag det här blev då. Jag som har massor av bilder på den datorn. Har mycket av bilderna på den stationära jobbdatorn men långt ifrån alla. Uähähä =`( Vill ju inte bli av med dom!!! Den bärbara är ju bara 7 mån. Ska dom inte hålla längre!? Arg och frustrerad. Nu är det bara att söka reda på kartong och garantipapper och bege sig till Expert. Sen får man väl vänta en månad eller mer innan det händer nåt. Lämnade in ena kameran på service och fick vänta i nästan två månader.
Hoppas eran dag går bättre än min..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar