torsdag, januari 27, 2011

Tälta i Januari


Hade ju som tänkt att slå upp lite tält för lek här hemma idag. Det var lite sådär att klättra upp och söka saker på vinden i -20 på morgonen.. Hittade som tur var rätt snabbt det jag sökte. Hade ju tänkt mig tre tält men det slutade med bara det stora cirkuslektältet. Pippitältet saknade delar och det lilla kupoltältet var visst på lekstugeloftet. Nåja, tjejerna ryms bra i cirkustältet. Loppan var eld och lågor när tältet började ta form. Sprang hoppandes runt i iver runt mig hela tiden =) När vi var klara gjorde vi ett picknickfika som vi åt i tältet. En liten tjej njöt i fulla drag. Sen drog vi in våra täcken och en bunt med böcker. "Åå, va vi har mysit" tyckte en nöjd liten Loppa och tittade upp på ljusslingan vi hängt upp runt innertaket. Vi läste och läste och jag blev sååå förtvivlat trött. Men det var jag ensam om så det var bara att stiga upp när böckerna var slut. Jag hade lätt kunna ta en liten lur i tältet. När stortjejerna kom hem mötte dom en ivrig liten syster. "Tjejer kom å kolla, vi har byggt det alldes schävla!"

2 kommentarer:

  1. annchristine26/1/11 20:59

    Tänk ändå vad jag gärna skulle ha varit ett barn till dig. Det måste bara vara hur underbart som helst och då ska du veta att jag har också haft en inspirerande och bra mamma. Men du, du bara har allt, tycker lilla jag, kram

    SvaraRadera
  2. Blir alltid så glad av dina kommentarer. Ibland så glad som nu, när jag sitter här med en liten tår i ögonvrån. Så fint sagt! Men precis som alla andra har jag bättre och sämre egenskaper. Det här med att hitta på saker eller att skapa något tillsammans är ju inte bara för barnens skull. Jag själv tycker ju det är så kul, annars hade jag nog inte orkat göra det så ofta.

    SvaraRadera