fredag, februari 25, 2011

Fredagsblommor




Fredag är helt klart min favoritdag. Allt känns lite festligare och lite mer vardagslyxigt sådär. Glada människor, gott att äta och en helg som väntar. Som pricken över i tycker jag man ska unna sig en fredagsblomma. Ofta kommer Håkan hem med den till mig efter jobbet på fredagen och ibland köper jag den själv. Den här veckan blev den inhandlad igår. Det blev en Azalea och snittblommor. Har vi en blommande krukväxt så behövs ju inget inköp på ett tag. Huvudsaken att det finns något som blommar på bordet. Häromdagen sågade jag ju Konsums bokrea hårt, nu kommer lite plåster på såren.. Konsum har jättebra blommor! Mycket billigare än på blomaffären och står sig också minst lika bra, bättre om du frågar mig. Det finns inte lika mycket att välja på men jag tycker ändå att utbudet är helt ok med tanke på våran lilla ort. Så har ni ingen fredagsblomma, ut och köp en! Då ska ni få se att det genast blir lite glammigare vid middagsbordet ikväll.
Trevlig fredag på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar