torsdag, februari 24, 2011

"Pip Studio" och lite annat


I tisdags slog jag till på den här "fräcka" lilla byrån. Tycker att den är helt fasansfull så här men en makeover är på gång. Målade första varvet i tisdags och andra varvet igår. Stolen har jag fått av Håkan, från hans mormors gamla stuga. Skulle vilja ha ett tyg från "Pip studio" på den. Älskar nästan alla deras saker, tyger, porslin, sängkläder och tapeter. Det är verkligen min stil det här, härliga godisfärger, underbara mönster som snirkliga blommor, prickar, rutor och ränder. Romantiskt, lantligt och lite kitchigt på samma gång. Tala om ögongodis, vill ha!!!!





Bilder lånade från "Pip Studio"

Den här tapeten från Pip har jag i en del av studion. Tror det var 650:-/rullen, "A-färg". Rätt dyr men sååå fin.



Jo, skulle som sagt vilja ha ett tyg till stolen men har inte hittat metervara någonstans, sen gissar jag på att det är rätt dyrt. Smart som jag är kom jag på att en kökshandduk skulle räcka i strl. så kanske någon av dom här..




Ska ta mig en sväng till "A-färg" idag för att kolla vad dom har för knoppar, dom hade jag också tänkt att byta ut. Ska även ta mig en titt på tygerna även om jag är ganska säker på att dom inte har några Piptyger.
Det får bli i samma sväng som vi möter upp lilla M från skolan. Vi ska gå och köpa en födelsedagspresent, det är kalas hos en kompis ikväll.

Håkan ska också bort ikväll, hockey i Luleå. Sååå tråkigt... Tänk att åka till Luleå och inte gå på en enda affär. Istället sitta och frysa bland en massa skränigt folk och titta på fullvuxna karlar som jagar en gummibit med träpinnar..? Ibland kan dom trycka till varandra för att visa sin manlighet. Har publiken riktigt tur kan puttandet leda till att handskarna åker av och dom börjar veva med armarna. Det går ett sus genom folkhavet och en del blir så uppspelta att dom nästan kissar på sig. Tänk att börja slå på någon annan människa och det är inget konstigt med det.. Nä, jag fattar det bara inte. Men förutom slagsmålen så kan jag ju faktiskt inte säga att det är något "fel" med hockey, bara helt ointressant i min värld. Men så är det ju här i livet. Tror valet av tyg till min stol skulle intressera dom flesta på hockeyarenan lika mycket som om någon säljare ringde upp en A-jaurbo och försökte kränga lite mera vinter till ett förmånligt pris...

Igår började bokrean. Tråkigt nog så finns det ju ingen bokhandel här men Konsum brukar ju ta hem ett gäng böcker till bokrean. Kom på på det igår kväll men hade ingen större lust att ge mig ut i kylan. Tog tillslut cykeln och drog iväg i mörkret ändå. Där böckerna brukar stå lyste de med sin frånvaro men vid blommorna hittade jag två korgar som skulle föreställa bokrean.. Vad!? Blev så himla besviken, vilket skämt. Kartböcker, någon dålig barnbok, ett par deckare och någon halvdan kokbok. Men hade ställt in mig på en bok och skam den som ger sig, det blev en bok från pockethyllan istället. Eh, ja lite onsdagsgodis blev det visst också..klart obra av mig..



Nu är det hög tid att sätta igång med den här förmiddagens to do..
*Bädda
*Disk
*Tvätt
*Handlarlista
*Plocka undan
*Dammsuga
*Skura
*Lunch
*Ta ut sopor

JO! En liten parentes till sist.. På 4an börjar den 7e mars ett program som heter "En unge i minuten". Ett förlossningsprogram som är filmat på Västerås BB. Gissa vem som kommer sitta klistrad! Åh, så himla roligt♥

Trevlig torsdag på er!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar