tisdag, mars 22, 2011

Det är inte för sent..

Dom här vikttankarna börjar smyga sig på igen. Sista tiden har varit ett evigt växlande mellan nyttig och onyttig men jag känner den riktiga inspirationen växa sig allt starkare. Jag börjar känna stressen. Hade helt klart bestämt mig för att inte ha 10 extrakilo med mig i sommar. Om man har 10 oönskade kilon och startar nu så hinner man på ett sunt sätt bli av med dom till skolavslutningen. Jag har för femtielfte gången satt ett nytt mål: Fin klänning i strl. 36 just till skolavslutningsdagen. Vi får se..

Vi kan ta en liten inspirationslåt till det här. Shakira när hon är som allra bäst. Och..se på hennes kropp.. Förstår att många får invändningar här så jag får väl vara tydlig. Jag menar ju alltså inte att jag tror att jag skulle kunna se ut så här efter 6 barn i magen och en ålder som börja närma sig 40 (!) Inte heller att det måste vara ett ideal för alla. Men alla har som tur är rätt att tycka hur man vill, även jag. Så jag tänker inte sticka under stol med att jag tycker smalt är snyggt. Det har nästan blivit fult att säga det. Men det är helt ok att tex. på FB tycka att "Mulligt är gulligt" och "Man behöver inte vara smal för att vara snygg" mm. Visst, man behöver inte vara smal för att vara snygg. Det kan man självklart vara ändå. Men den personen som det nu syftar på skulle i alla lägen enligt mig vara ännu snyggare som smal. Så jag vänder på det hela "Man behöver inte vara tjock för att vara snygg".



Ha en alldeles härlig tisdag och blås inte bort i vårstormarna =)

6 kommentarer:

  1. Är det någon som vill hänga på? Målet är att bli av med 10kg till 10 juni. Start idag. Det är alltid lättare om man är två (eller fler)och kan peppa och inspirera varandra =)

    SvaraRadera
  2. jag hänger på, har dock inte tänkt gå ner 10 kg, då jag inte bara vill få bort massa fett utan även vill bli mindre slapp i kroppen, och försöka få fastare kropp av lite muskler. Så ner ett gäng fett,upp med ett par muskelkilon! :)

    SvaraRadera
  3. kör du förresten någon speciell diet eller utesluter du bara onyttigheter?

    SvaraRadera
  4. Vad kul! Det här kommer bli finemang =)
    Jag kör med hjälp av Viktklubb, väger all mat och räknar kalorier.

    SvaraRadera
  5. duktigt! får se om jag hakar på samma=)

    SvaraRadera
  6. Jag gillar den här metoden för då kan man faktiskt äta nåt gott ibland. Bara man sparar på sina kalorier innan. Sen så kan man ju också räkna ut vad all motion är värt i kalorier. Som det är nu kan jag äta 1300 kcal/dag om jag inte tjänat in nåt på motion. Vet inte om du testat det här, men det passar mig jättebra.
    Det rinner som ut i sanden efter någon dag om jag bara ska "försöka bli lite sundare"

    SvaraRadera