tisdag, mars 22, 2011

Mera glamour i familjen =)


Idag har det hänt stora grejer i familjen =) Två små damer har gjort hål i öronen. Jag och Loppan mötte upp två förväntansfulla och pirriga tjejer efter skolan. Det pratades och undrades på vägen dit, hur ont det skulle göra och vilken färg som var den snyggaste att välja till sina örhängen.
Jag däremot hade fullt sjå med att få vagnen framåt. Jag tog sulkyn idag och det skulle jag inte ha gjort.. Dom små däcken bara sög fast i snöslasken. Vägen dit kändes oändlig men till slut var vi ändå framme. Väl där fanns ju ganska mycket färger att välja på men till sist var valet gjort, ljusgröna och pärlemorfärgade. Allvarliga tjejer höll min hand efter varandra och så fort det var klart spred sig lyckliga, lättade och stolta leenden i deras ansikten.
På hemvägen träffade vi Håkan som var ute med bussgodsbilen. Ingen hade sagt något om vårat påhitt till honom så tjejerna sken upp och drog bak håret bakom öronen. ÖVERRASKNING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar