tisdag, april 05, 2011

Bort med vintern!

Japp, idag får det bli! Pulkor, skidor, spadar mm. Idag åker dom bort igen. Tänkte byta dom mot vårjackor upp ifrån vinden. Sen påskpynt på det, blir ju helt perfekt =) Har dock inte så överdrivet mycket påskpynt. Lite kycklingar, barnens pyssel och så påskris med tillbehör såklart. Sprayade ett ris vitt förra året och det har jag sparat, väldigt bekvämt. Men skulle vilja ha ett litet till studion också. Ja och kanske ett som kan få vara utomhus vid bron.

Igår såg jag att dom hade fått hem Penséer på Konsum. Betydligt billigare än på blomaffären. 59:- /10 st. Var på vippen att köpa men färgen jag ville ha fanns inte. Tänkte bara sätta utanför studion till att börja med och då skulle jag vilja ha helvita. Såg att dom tål -5, det kan ju fortfarande vara betydligt kallare än så på nätterna men dom går ju att ställa in på kvällen..

Känner mig SÅ sugen på att fina till lite här hemma! Var just och sökte i mina gömmor och hittade två bra saker. En blommig stor grönrosa duk och lilablommiga gardiner. Jag har faktiskt alltid gillat den här stilen men det har inte varit lika lätt att få tag i förut när det inte var lika "hippt". Tror jag ska ta och dela på dom fullbreda gardinerna och göra till två smalare par till vardagsrummet.

 Sen fick jag en annan bra idé också. Har ju flera par Alvine spetsgardiner från Ikea. Efter att ha blivit massor uterumsinspirerad av allt häng på Hemnet skulle jag vilja fixa lite på altanen. Det är ett av våra skämsområden just nu. Tänkte att jag skulle sy om dom gardinerna så att dom passar i "fönsteröppningarna". Ja vi har ju inga fönster, bara öppningar men tror det skulle ge lite mer rumskänsla ändå.
I nuläget har vi fruktansvärda plastmöbler som genast borde åka på tippen. Eftersom det är tak över altanen så kan jag ju faktiskt lugnt ha trämöbler. Men det finns varken möjlighet eller lust att gå och köpa nya vräkiga utemöbler. Jag vill ha gamla gärna lite snirkliga stolar ommålade i olika paselliga nyanser med mönstrade tyg i olika färger på. Till det ett vitt gammalt träbord. Mycket blommor och hängande ljuslyktor i härliga färger, gärna lite indisk stil. En korgstol eller två skulle också göra sig bra. Kan riktigt se det framför mig, även om jag kanske inte är så bra på att förklara hur jag menar. Mycket färg och form men det ska trots allt kännas som en enhet.

Bara att sätta igång med dagens bestyr så vi hinner "våra" lite här hemma idag!
Bästa tisdag till er!

2 kommentarer:

  1. Oh jag blir också sugen på att "våra" lite, när jag läser din blogg. Kanske blir att måla lite ägg och ta in lite påskris. Sånt tycker alltid barnen är så roligt. Vårkramar till dig och din familj från Eva S

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar och dina vårkramar. Jag har verkligen vårat idag =) Blev tom. uteblommor! Måla påskägg är ju riktigt roligt, bara jobbigt att blåsa ur dom. Hade en tjej här som svimmade för nåt år sen.. Så det gäller att ta det försiktigt =)

    SvaraRadera