onsdag, april 06, 2011

Gick bara inte att låta bli..

Var tvungen att köpa mig lite uteblommor idag. Det fick bli både i blomlådan under fönstret och i zinkbaljan nedanför. Dom var ju tyvärr inte helt vita men det blev riktigt fint ändå. Det kändes helt fantastiskt att sitta på den uppvärmda betongplattan utanför studion i solskenet och plantera blommor. Idag är faktiskt första gången jag verkligen helt och fullt känt att det är vår. Promenaden idag var helt ljuvlig, takdropp, barn som tjatat till sig tunna jackor, cyklar, asfalt och ...framtinat hundbajs.. Så det var riktigt härligt, ja allt utom bajset då. Att det ska finnas folk som har hundar och inte tar upp efter sig. Inte ok!!

Förutom blommor och mat så blev det två saker okynnesshoppat idag också..

Vit fin vattenkanna från Konsum..

och kakfat från Ånyo. Jo jag vet att jag har lite tantig smak men jag gillar sånt här. Liksom kristallkronor, pelarbord, pelargonior, mängder av ramar med foton, spetsgardiner, virkade överkast och mycket mer som det är enorm tantvarning på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar